skeksis

"Good girls are bad girls that don't get caught"

Fredag 8 augusti

Kategori: Allmänt

Vet ni vad jag hatar?
Distans.

Jag hatade det när jag var tillsammans med Linus, då var jag 17 år & han bodde i billeberga. Nu är jag 27 & har en pojkvän minst 50 mil härifrån..

Hur överlever folk sånt? Enkelt svar egentligen, man ser till att komma närmre. Men nu är jag Bella & vi vet alla hur bra jag är på beslut.
Jag bollar den tanken fram & tillbaka hela tiden. Väger för-emot. Pratar mkt med folk. Alla säger samma sak, du kan alltid komma hem.
Men där är ändå ganska mkt känslor inblandat, från alla perspektiv. Jag ser vad jag får men också vad jag går ifrån.

Nåväl, inte med det sagt att saker & ting är dåligt. Jag mår ganska bra, om man bortser från bulan i huvudet, som man får när man springer från småbarn i mörkret under laserdome. Jag tror inte att stjärnorna jag såg där ett tag, tillhörde själva planen. Men det var roligt iallafall.

Så, vecka tre på semestern. Ligger & tänker på semestern förra året. Operationen, infekterat ärr, pojkar hit & dit, Sandra & Dennis som höll på i huset. Tiden går verkligen fort när man räknar på det så.
Jag har haft två magiska veckor med mannen. Sommarland, kryssning, bio, Stockholm med massa promenader med stenar i skorna. Gröna Lund, tekniska museet, som bjöd på gamla tv-spel. Då blev man liten igen. Vi var på fläkt jakt i hela Oslo... Och Köpenhamn... Och Stockholm, men förgäves. Tur man överlevde värmen iallafall. Men det var inte utan blåser under fötterna, flertalet dagsduschar & svettningar som om man vore i klimakteriet.
Men det var två riktigt fina veckor. Och det var jag som dampade först, eller iallafall började böla först.

Jävla distans...

Jag har hunnit träffa Asma, kära kära Asma. Träffat Sandra, Dennis & Jenny en sväng. Nina bråkar jag med lite när vi känner för det. Familjen har haft middag tillsammans & idag är faktiskt min första dag på riktigt länge, som jag springer runt i boxer & linne med en under varje arm. Jag kollar film & ursäkta mig mamma, men den jag fick i julklapp (jaaa, jag vet att julen var för ett bra tag sedan, det blir så när man inte har tid), den var fruktansvärt dålig.. Det kunde såklart inte du veta & jag älskar dig iallafall, även om den nu stal 1,5 timme av mitt. Så nu har jag bara 16 filmer till att välja mellan & 3 säsonger av Game of Thrones.

Imorgon står städa & tvätt på schemat & sen får jag se vad helgen har att bjuda på.
Bjuder iallafall på lite bilder :)
Puss





Kommentarer


Kommentera inlägget här: