skeksis

"Good girls are bad girls that don't get caught"

Söndag 5 april

Kategori:

Imorgon är det ett & ett halvt år för oss.
Vi har precis spenderat en vecka ihop men nu är vi på vars ett håll igen...

Ursäkta, två månader sen sist. Det hinner hända mycket & det har varit två intensiva månader, trott eller ej.

Det har varit födelsedagar, utgång med tråkigt avslut, kalas, spenderade av för mycket pengar, jobb & en aning för lite egen tid faktiskt 😌

Största nyheten vet nog dom flesta om vid detta laget. Jag ska flytta till Norge. Exakt när är inte riktigt klart ännu, men det blir till sommaren.

Jag har fått norsk auktorisation, så den biter också blir klar i pusslet. Magne skickar jobb åt mig att söka & jag tittar in en del av dom, men det ändå legat litegrann som en dimma i periferin.

Så de två senaste veckorna har varit hektiska. Jag åkte på en dunder förkylning, som inte vill ge med sig än. Åkte iallafall upp till mannen eftersom vi inte träffats på 3 veckor, så han fick så snällt stå ut med en snorig flickvän. Innan jag åker upp får jag ett mejl & ett telefonsamtal att jag blir kallad på intervju, på de två jobb (märk två jobb av ungefär tiotal jobb Magne skickat åt mig att söka).
En intervju blir bestämd till i måndags.

Jag åker iallafall upp. Vi myser, går på bio, Magne gör en massa bil relaterade saker. Han har även varit & tittat på en lägenhet åt oss innan jag kommer upp. Vi får den lägenheten, så där kom nästa bit i pusslet.
inflyttning den första maj, så nu har jag ansökt om en veckas semester för att kunna stå till hands vid flytten.

Så efter en helg med mys & snorpapper, så var det dags för min intervju & att skriva kontrakt på lägenheten. 9.30 infinner jag mig i Asker, på gullhella boendet för min första intervju. Tycker väl själv att det går ganska bra, för en tjej som aldrig varit på en intervju förr. Svarar på deras frågor, berättar lite vad jag tror är intressant. De får mina referenser & vi tackar för oss. Jag får veta att det kommer ta upp emot 4-6 veckor innan man kan få besked, då det är många tjänster & många som sökt. Okej, så är det. Jag har ju en intervju till bokad iallafall. 

Nästa stopp är mäklaren & skriva kontrakt. 
I bilen sitter man ju alltid & överanalysera vad man sagt, gjort, vad man skulle gjort bättre. Men det är iallafall gjort, mer kan jag inte göra. 
Vi sitter precis & skriver på kontraktet när mobilen börjar vibrera igen. Jag missar första samtalet, men det ringer igen... 
Tusan också, det är från boendet... Nu har jag gjort bort mig eller missat något...
Jag smyger försiktig ut & svarar. Då har tjejen som intervjuat mig redan pratat med mina referenser, TACK VÄRLDENS BÄSTA PETRA!!!
Och hon ville bara säga att dom ger mig en tjänst, procent grader får vi ta senare, när alla tjänster är tillsatta, så hon återkommer när allt börjar bli klart.

Jag har fortfarande inte riktigt fattat vad som hände.
Ena stunden sitter jag på intervju, en timme senare har jag fått jobb. 
Magne kollade sedan runt lite om boendet. Där var äger 500 sökande, var av 250 var undersköterskor...

Inte för att skryta, men det stärker verkligen ens självförtroende att veta att jag då är en av dom som fick jobb & dessutom bara en timme efter 😏
Lite skrytande får man väl bjuda på? 😌
Om inget annat så för mitt egos skull.
Kan säga att jag avbokade den andra intervjun, så jag hoppades på att få en tjänst just på Gullhella.

Så Bella ska bli norska...
Det hade ingen trott för några år sedan. Jag som hade svårt att klippa navelsträngen när man flyttade hemifrån 😂

Spännande & samtidigt jävligt skrämmande. 
Bli sambo, flytta, nytt jobb. Fast ska man nu göra det kan man lika gärna göra allt på en gång... Eller?


Så det är som sagt mycket på gång. Planering av allt & med alla. 

Och så jobb, träffa vänner, läsa & allt där emellan som man vill hinna med också 😊 
Det har jag blivit dålig på sista tiden. Jag är aldrig hemma & ändå känns det som jag inte hinner träffa folk.

Mycket är planerat framöver också.
mycket har hänt. Gudbarnet fyllde ju ett år 🎈
Stor kille nu. Mamma, lillasyster, Sandra har också fyllt år.
Snart är det 90's fest i Norge. Gamla klassiker dom Scooter, E-type, Shaggy & massa andra som har konsert. Sjukt skoj att se fram emot.
Firande av 17 Maj med norrbaggen. Siste maj ska vi titta på mr Gabriel "Fluffy" iglesias 😎
Kungligt 👍


Kort resumé för denna gång, men eftersom jag jobbar hela påsken & även jobbar imorgon, så tänker jag slöa lite nu.

På återseende kids! 😘

Kommentarer


Kommentera inlägget här: