skeksis

"Good girls are bad girls that don't get caught"

Måndag 27 april

Kategori:

Då sitter jag här... I soffan, hos pojkvännen.... I flyttröra jag själv ställt till med. 

Dagen började inte så bra. Magne åker iväg & jobbar, utan att säga hejdå ska jag tillägga (fast han lät bli för att vara snäll, klockan var tjugo i sex på morgonen), blåsan jag lyckades ragga upp på lilltån igår är stor som en extra tå & gör ont. Lite mer dravel där emellan, så jag har mest gått runt & dragit ut en massa saker känns det som. Men jag har ju organiserat det i lådor, så det är väl mest det som är kaos. Det och att jag är på dåligt humör.

Ska snart in i duschen, ska på ansiktsbehandling om två timmar. Magne bokade in mig på det som "tack-för-du-tagit-semester-och-hjälper-mig-flytta". Fåntratten är ibland för tokig för sitt eget bästa. Jag skulle ju gjort det utan något i gengäld, det är ju ändå meningen att jag ska flytta in med honom så. 

Men jag är inte otacksam, absolut inte. Jag ska göra min plikt & gå & ta emot en ansiktsbehandling & sen ta tag i flyttkaoset i fornebu. 

Sen sist då? Jodå, pratade med Gullhella idag, de ville om jag kunde, att jag började jobba redan i juli, men eftersom jag redan lagt schema för den perioden fick jag säga nej, så som det verkar, så får jag ändå ha mina fyra veckors semester & sen börja jobba i sept. Tror jag, får prata med dom. Vi har ju inte heller skrivit några papper så det får vi också göra.

Påsken kom & gick ju. Firades lite lätt med familjen, för i övrigt var det jobb. Har jobbat på rätt mkt den sista tiden, men det är mkt för jag behöver vara ledig en del helger framöver. Är nu semesterveckan jag bad om ju. Så lite mer ledig ändå.

I lördags var vi på We Love the 90's partyt. En mkt intressant kväll måste jag säga 😊 Där var människor i alla åldrar, mer eller mindre, som kom för att lyssna på nittiotals musik som Scooter (yaay), Shaggy, E-type, Lou Bega & massa annat man bara stod & skrek & sjöng med till. Man blev helt plötsligt en liten tonåring igen. Men efter fyra timmars konsert var man ganska mör i benen, & hörseln har jag nog precis fått tillbaka 😆 

Men en mkt rolig kväll i övrigt. Annars har vi mest planerat inför flytten, som förhoppningsvis blir av på tors. 

Jag har en del att ta itu med när jag kommer hem också, saker som ska sägas upp, höra med Melins om andra hand på lägenheten. 
Framför allt måste jag planera in att träffa folk & absolut först på listan står Asma ❤ 
Känns som om jag sprungit ifrån henne helt, men det har jag inte, hon är med mig i tanken, nu ska jag bara överföra den till handling 😊 Så jag har inte glömt dig raring! 

Nej, nu får det blir duschen. Se om min skinnjacka har torkat efter tvätten, det behövdes efter all öl man fick på & över sig i lördags, nackdelen är ju bara att det tar för alltid att torka den utan torkskåp 😬

Nåväl, på återseende kids! 😍😘

Kommentarer


Kommentera inlägget här: