skeksis

"Good girls are bad girls that don't get caught"

Tisdag 18 augusti

Kategori:

Sista semester veckan nu alltså. 
Jag har ännu inte fått något norskt födelsenummer, trotts att det är över en & en halv månad sedan jag ansökte om det..
Det börjar bli tröttsamt att springa på skatteetaten hela tiden eller ringa dit. 
Detta genererar att jag inte kan öppna konto & således inte heller bli inskriven "ordentligt" på mitt nya jobb. Men som tur är har dom förståelse där, att det inte är jag som ligger på latsidan, för det känns lite så för min del 😫

Men därför tänkte jag skriva några fina rader om den fantastiska mannen i mitt liv, mannen som jag kan kalla min, min sambo, min fästman & min finaste.


Jag har aldrig blivit så bortskämd som jag blir nu. Han ifråga sätter ingenting utan bara är den han är. Jag ber honom spara kvitton på allt han betalar för (eftersom jag inte har något konto, kan jag inte heller få någon lön just nu), för jag ändå vill kunna göra rätt för mig, jag hatar att stå i skuld till folk & ändå ger han mig så mkt. 
Han skämmer bort mig med massa god mat, hotell vistelser, Liseberg & en helt fantastisk semester vi haft ihop nu.

Jag frågade honom här om dagen:
"Har du någonsin varit förbannad på mig?"
"Nej.... Varför skulle jag vara det?"
Alltså, dom som känner mig hade nog bara skrattat åt det svaret för det gjorde jag. Klart att alla blir förbannad på mig ibland, hallå, har ni träffat mig?!? 😏
Han ansåg inte att det fanns någon anledning att bli förbannad, irriterad kunde han bli, men inte förbannad...
Varför skulle jag tvunget bli bitterfittan i vårt förhållande? 🙉🙊

Jag ångrar ingenting med denna flytten (kanske hur fattig jag kommer göra mig själv med alla reor dom har i Norge) 🙈
Troll har verkligen hittat sin plats eller snarare sina platser där hemma. Vi har köpt lite nya saker till hemmet, så även om mkt av det som finns hos oss är Magnes, så börjar det ändå kännas mer som bådas. 
Jag kommer sakna vår semester & mannen i mitt liv när verkligheten börjar, men jag ser mer & mer fram emot att få börja jobba. Helt nytt ställe, nya människor, nya erfarenheter. 
Livet känns ganska bra nu. 

Sitter dessutom på en balkong i Strömstad, med en fantastisk utsikt över havet & en massa annat mysigt. Solen steker på & våra veckor har sprungit förbi. 

Vi har inte tvunget gjort så mkt, men är det semester så är det. Vi har picknickat i Frognerparken ett antal gånger 😊 Grillat ute på Fornebu, träffat Magnes mamma & hennes sambo som var uppe. Varit på oktoberfest & drack en hel del för mkt öl. 
Gjort en massa klädesfynd. Jag köpte ett par pumps för 300 kr på G-Star, det bästa stod på kvittot sen. Ordinarie pris är 1700 kr 😱 
Vi köpte sammanlagt 4 plagg för 1100 kr, det skulle kostar över 4000. Då gillar man rean 😏
Har träffat hans pappa & hans familj idag, så nu saknar jag bara min egen familj 😘

Snart är det Liseberg, Sf bokhandeln, Liseberg & Metallica på gång 😍 
Som jag sa, jag blir så jäkla bortskämd av denna fantastiska människa, som jag aldrig kunde ana var ämnad för mig. Och jag tror inte han är det egentligen 😘😍❤
Magne, du är världens bästaste & jag älskar dig Star Wars, Disney, Banaaaaannnnnaaa, Minion, Bane mest ❤😍😘

Nu ska jag njuta av resten av min semester 😎
Ta hand om er kids 😘

Kommentarer

  • Mickis säger:

    Är så lycklig du funnit mannen i dit liv o e lycklig o kan njuta av nån som verkligen älskar dej för den du. All lycka till dej i norskland 😘

    2015-09-24 | 15:21:54

Kommentera inlägget här: