skeksis

"Good girls are bad girls that don't get caught"

Måndag 20 juli

Kategori:

Jag har många känslor i huvudet just nu.
Ängslan, spänning, saknad, rädsla, förväntan, uppspelt, oro, nervositet, chock, glädje, pirr...

Det är mkt på gång & nu, först nu tror jag att jag fattar vad det handlar om. 
Flytten går om två veckor.
Men det är väl först nu jag fattar det. Jag föröslert boka in träffar med alla jag vill hinna se innan jag åker, vilket får det att låta som om man aldrig kommer tillbaka, för det gör man. Men det går inte att planera in över en dag.

Jag har hunnit träffa kusinerna & min faster. Fick en fin påse med grejer i "utflyttningspresent". 



I helgen fick jag umgås med underbara gudbarnet & hans föräldrar. Ska träffa Cindy & gräddkola på onsdag, på torsdag blir det uteservering med mina tjejer på jobb, för det var alldeles för längesen. På fredag förmiddag ska jag till hbg & hälsa på min kära farbror & på kvällen blir det firande av bästaste Jenny som fyller år på onsdag. 



Sen jobb, jobb, jobb. Magne kommer ner på måndag, blir en tur till knutstorp, så Magne får köra bil (en del av hans julklapp), en tur till Helsingör med mamma, grillkväll hos lillebror & Malin. Och sen är det jobb, jobb, jobb igen. Och sen ett bröllop & efter det tar det av. 
Hoppas jag hinner få en kväll där jag får passa gudbarnet innan jag åker också 😊

Jag är så spänd & full av förväntan inför detta & samtidigt helt skit nervös. Alla "tänk om". Bara att jag nu bor i en flyttkartong. Lådor överallt, varvat med lillasyster som invaderar & nu har gjort detta mer eller mindre till hennes hem nu 😊 
Känner mig som en främling i mitt eget hem. 

Över 20 lådor som ska med. "Nejdå, Magne jag har inte så mkt grejer som ska med... Jag lovar" 
Men det är ju 6 år jag packar ner i lådor, kanske inte så konstigt att det blir en del ändå. 
Troll börjar nog också fatta att det händer grejer, han trippar runt & sniffar på allt. Min lilla krigare. Jag är lite orolig för hur det ska gå med honom. 
Men det blir nog bra. Ska hämta ut lite grejer till honom som vi hoppas hjälper på vägen. 

Sen är där en del planer för mina tre veckors semester. Tyvärr kommer lillebror & Malin inte upp, den sparar vi på till lite längre fram. Men ska träffa svärföräldrarna, ska till Göteborg, både Liseberg, Metallica konsert & min favorit bokaffär. 
Magne ska visa mig runt i Strömstad, där han växt upp. Vi svetsas samman mer & mer, jag & min norrbagge. Det är väl ändå en del av det skönaste, att vi slipper skiljas åt varje gång nu. 
Men det är inte utan att jag kommer sakna mitt liv här hemma, eller iallafall alla dom jag har i mitt liv.

Men jag ser fram emot mitt nya äventyr. För ingen är ju så förvånad som jag är 😏

Börjar jobba den 24 augusti på mitt nya jobb. Det ser jag faktiskt fram emot även om det är mkt fjärilar på vägen. 
Men man måste våga prova här i livet. Jag kan inte gå runt & säga det till alla andra men inte våga efterleva det själv. 

Jaha kids. Mindre än två veckor då. Lillasyster räknar till och med ner dagarna till jag flyttar. Jag tror hon vill ha ut mig härifrån nu 😝 Det har hon visserligen velat ett tag. 
Men snart blir det sanning för henne också 😏

Lite fler samtal att ringa, lite tvätt att ta hand om & ännu fler känslor att gå igenom. 

Ta hand om er & på återseende 😍❤😘

Kommentarer


Kommentera inlägget här: