skeksis

"Good girls are bad girls that don't get caught"

Lördag 31 december

Kategori: Allmänt

Nyårsafton 2015

Så jävla dålig jag är på att blogga. Och jag kan egentligen inte säga att jag inte blivit påmind 😉 Min, nu mera på "riktigt" fina svägerska, har vid flera tillfället sagt ifrån till mig. Men det går tydligen inte in 😅
Så vi får se om där ens är någon som märker att det kommer ett nytt inlägg nu 🤐

Det har varit ett väldigt händelserikt år, på många sätt. Och herre min get, vad fort att går när man blir gammal. Än om jag är ganska ensam av & till, så flyr tiden förbi mig. Jag är rädd att jag inte hinner andas mellan dagarna.
Så vad gör man egentligen med alla timmarna?
Jag för min del spenderar många timmar på jobb & inte med det sagt att jag inte trivs, eller ens att jag trivs för bra. Det bara blir så när man jobbar 100% & har fantastiska människor som utvecklar en.

Jag har väl inte direkt "funnit" någon ny vän, men jag värdesätter alla "där hemma" desto mer 😘 Varje minut jag får i deras sällskap gör mig salig & där går verkligen minuterna fort. 
Jag ska äntligen ner igen i slutet på januari. Har precis spenderat julen där nere. Och vilken jul sen 😍 Jag blir så jävla bortskämd att det är hemskt 🙂 Men vem är jag att klaga? 😄

Det blir svårt att få ihop hela året på en gång, så jag kör den gamla sammanfattningen tror jag 👌



Gjorde du något år 2016 som du aldrig gjort förut: 

Massor egentligen. Jag reste till USA & spenderade 3 veckor därborta. Jag fick fast 100% tjänst på jobb. Jag/vi har köpt vår första lägenhet tillsammans. Jag fick veta att jag ska bli faster & mitt syskonbarn ska få mitt namn som andra namn 😍 


Höll du några av dina nyårslöften;

Jag kommer faktiskt inte ens ihåg om jag gjorde några löften. Vi var mitt ute på havet förra året, vi kryssade mellan Oslo Köpenhamn & jag satt mer eller mindre & sov för jag var så trött efter stormen som härjat på natten, den som fick hela båten att gunga 😅
Så jag minns verkligen inte, men jag skulle tippa på att det inte blev något då 😉


Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år:

Inte i år, men vi väntar tillökning till familjen nästa år. Min kära brorsdotter ❤


Dog någon som stod nära i år?:

Vi stod inte varandra nära, men vi har växt upp tillsammans under många år. 
Andreas, Andy, du är saknad av många. 


Vilka länder besökte du:

Danmark, USA, Sverige 😉


Är det något du saknade år 2016 som du vill ha år 2017:

De sista månaderna har det ju varit familjen, släkten & vännerna hemma i Sverige. Lite mer sol kanske 😏


Vilket datum från år 2016 kommer du alltid minnas, och varför:

9 juli, bröllop för finaste lillebror & min älskade svägerska Malin 😍
2-23 augusti, hela USA resan. 19 november, då Magne hade ordnat upp hela min 30 års dag 🙂


Vad var dina största framgångar i år?:

Att jag lyckats spara pengar till vår lägenhet samtidigt som jag har spenderat så mkt pengar att man kan tro att jag spottar fram dom 😂


Största misstaget:

Att jag spenderar för mkt pengar? 🙂
Jag vet faktiskt inte sådär, på rak arm. För jag tror inte jag gjort några misstag, inga stora iallafall, som är värda att nämna. 


Har du varit sjuk eller skadat dig?:

I år har det inte varit några stora skador. Bara det sedvanliga klumpighet som träder in & man skär sig på knivar, trillar i rulltrappor eller bara allmänt leker Bambi när man missar isfläckarna som ligger framför dig. 
Jag har ju, om tur är, ändå hållt mig på marken 👏😅
Lite brännskador när vi var i USA, men det är väl sånt man får leva med när man är blekfis 😊


Bästa köpet:

Allt spännande i USA, men framför allt är det vår lägenhet. Tiden kan inte gå fort nog tills jag får flytta in & börja rumstera


Vad spenderade du mest pengar på:

USA resan, än om det är Magne som har betalt mestaparten  (som ett lån), kläder det ju också blivit en massa även i år. Reorna är ju något helt annat här i Norge än i Sverige. Här får man valuta för pengarna 😋


Gjorde någonting dig riktigt glad:

Magne, igen. Han förvånar mig ständigt med nya idéer & han skämmer bort mig till den grad att jag kommer få storhetsvansinne 😍😄
Familjen & släkten. Det känns nästan som man älskar folket mer på avstånd än när man hade dom nära tillhands även om det inte stämmer 🙂
Alla nya upplevelser jag fått i år, det gör mig lite vimmelkantig att tänka på att nytt jag fått gjort i år. 


Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om år 2016:

Hollywood Undead 😎 Deras konsert var verkligen over the top awesome. Den & Bring me the Horizon 🎵🎶
Att man kan bli så kär & beroende av musik är helt fantastiskt. Synd att man inte kan åstadkomma en god ton själv 😅


Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år:

Gladare än tidigare, helt klart. Även om det har varit ett år med många prövningar så mår jag bra. Enda nackdelen är att familjen är en bit bort. 


Rikare eller fattigare?:

Kan vi säga 50/50? ☺ Har ju lyckats spara en hel del men gjort av med lika mkt, om inte mer 😉


Vad önskar du att du gjort mer:

Där finns alltid massor man skulle vilja göra mer av, men tiden är vad den är & jag känner ändå att jag försöker få till det på bästa sätt. Men träna kan man ju alltid göra mer av. Äta mindre godsaker 😶


Vad önskar du att du gjort mindre:

Ja, vad ska jag svara då? Återigen massor man borde göra mindre men vad fan, du lever en gång 😉


Hur många One night stands?

Som vanligt, bara min kära Norrbagge 😍😍


Blev du kär i år:

Varje dag blir jag lite mer kär i Magne 😊


Hatar du någon nu som du inte hatade i början av året:

Inte hatar, där är några jag tycker mindre om & som jag känner jag kunde klarat mig utan, men tyvärr väljer man inte alltid sin omgivning...


Största musikaliska upptäckten:

Bring me the Horizon. Första gången jag hörde dom var det som skoskav i öronen, men nu. Jösses vilken musik 💕👌
Och helt klart mina Boose hörlurar 😍😍


Något du önskade dig och fick: 

Jag fick träffa min familj till min 30 års dag ❤ 
Sen blev vi otroligt bortskämda till jul & jag fick massor som jag önskar mig & även sånt jag inte önskat men värdesätter massor. 


Något du önskade dig men inte fick:

Bestämma över mina semesterdagar själv... Det var faktiskt lite märkligt. Men det blev bra iallafall. Jag fick lite extra tid med familjen till jul istället 🎅🙂


Årets bästa filmer:

Suicide Squad & nya Star Wars 😄


Vad gjorde du på din födelsedag?

Hela helgen var vi i Köpenhamn. Jag blev överraskad med familj som sprang fram på hotellet. Vi var på Wallmans & såg en fin show, jag fick min nya ålder på storbild & blev serverad drinkar & gratulerade inför en fullsatt salong 🙂


Finns det någonting som skulle ha gjort ditt år ännu bättre?:

Om jag haft familjen närmre, så man kunde sprungit över i ställer för att boka buss & planera semester 🙂


Hur skulle du beskriva din stil år 2015: 

Några kilo 😐, tyngre men med jävla fin & dyr klädsmak 😅


Vad fick dig att må bra?:

Allt nytt jag fått med mig i år. Resor, familjen, fast tjänst, fina kollegor. 


Vem saknade du:

Familjen. Alltid familjen & släkten.  


De bästa nya människorna du träffade:

Inga nya människor i år direkt. 


En värdefull läxa du har lärt dig i år:

Att man aldrig kan smörja sig med för mkt solkräm när man är en blekfis som mig 😄


Septemberdag 2016
Bröllop 😍
Bröllop 😍
Usa, Frihetsgudinnan 🗽
Six Flags, USA
Blekfis brännskadad.
Bring me the Horizon
Mami & lillasyster på besök
Bella fyller 30
Bröllop 😍
Wallmans
Julen 2016

Kommentarer


Kommentera inlägget här: