skeksis

"Good girls are bad girls that don't get caught"

Torsdag 12 november

Kategori:

Musik, musik, musik...
Det är underbart för själen. Jag har nog aldrig lyssnat på så mkt musik som jag gör i min vardag här. Älskar att dra på mig lurarna, halsduken långt upp över näsan & bara dansa runt i väntan på nästa t-bana. 

Jag vet att många ser & skrattar men det skiter jag totalt, komplett, fullständigt fan i (:
Musik är livet! (Det & en massa Pepsi max, min enhörning Unico & att kramas) 

Jag ligger ännu kvar i sängen, sömnen & jag kommer inte riktigt överens. Det blir så när man ibland sover själv & ibland inte. Men Magne kommer hem idag, yaaaay! Så då kommer både han & troll till sängen, för katten går ju ditt hans "bitch" går, det vill säga Magne.. Mig ignorerar han mest, jag tror han är lite kär i min sambo. 
Tokiga katt. 
Vi har ny kattsand till honom förresten, den är dyr, snuskig dyr för min smak, men den är bra, det luktar inte en massa men det blir en massa "sand-grus-korn" i sängen som är fruktansvärt irriterande att ligga på.. 
Men den är ju väldigt bra för det luktar inte...


Nu har jag varit i Oslo i 3 månader. Jag har lärt mig ord som klem, vanskelig, koselig, morsom, uffa meg, unnskyld, forsynt, tusen takk & lite mer kanske (men jag kan endast stava till dom för jag har ordlista på norska i mobilen).
Jag är känd som "Lingon" för en av mina arbetskamrater tyckte det var det roligaste hon hört, för det lät som japanska. På norska är det då tyttebær. Det blir lite av ett stående skämt när jag ska dokumentera i datorn för det blir mest "svorska" & det skattades friskt när jag försökte använda Google translate, för den ljuger visst väldigt mkt i sammanhanget (:
Jag trivs väldigt bra & allt känns bättre & bättre för var dag som går. 
För de gamla som aldrig minns mig vid namn, får jag heta "svenskan". Det kan jag leva med & vi skrattar gott åt skillnaderna mellan språken & hur lite jag egentligen tycks veta om mot modersland, som norrmännen visst vet mer om. 

Vi är några "jenter" på jobb som snackar om att försöka få till träning 2 ggr/veckan på jobbet. Vi var ett väldigt fint träningsrum & en väldigt duktig (och jävla snygg, snart gift) fysioterapeut. Så vi ska försöka få igång detta, det är ju trots allt gratis (och Bella är helt i extas över detta 😏). 
Men det kan bli kul, då har jag det under samma tak som jobbet & egentligen ingen ursäkt att inte göra det. Får ju liksom erkänna att man lagt på sig lite sen man kom till Norge 😑😱

Nog om det. Två år tillsammans med min knast har vi hunnit fira också. 
Jag fick världens finaste halsband, en god parfym & mitt brev.


 Han fick en väldans fin Thomas Sabo klocka & brev. Sen hade jag bokat bord på Wallmans här i Oslo. Så det blev en kväll med god mat & trevlig underhållning & ett par döda fötter för Bella. Jag var ju tvungen att inviga mina g-star skor (köpta för 300 men kostade egentligen 1800, så då får man fan bita ihop). Dom är ju snygga som fan också. Även om min lilltå fortfarande inte har någon känsel så var det värt det 😎 
En mysig kväll. Tiden flyr förbi en & en vecka är ingenting längre. Vi har firat knastens födelsedag, 33. Gamla som fan är han mitt lammkött. 
Så nu återstår min födelsedag (om en vecka) & julen. Jävla svår kille att köpa grejer till, så vi får se vad som händer eller om det bara blir totalt kaos!

Jag har hunnit vara hemma på besök en runda i okt också. Träffade en del av släkten & var på besök på jobb. Fick hälsa på mina gamla, som inte först kände igen mig. Längre hår, smink & inga arbetskläder. Det gör visst stor skillnad. Vilket påminner mig om att jag nog måste klippa mig. Trivdes bra i den korta frillan 👌😊 Nu är det bara tråkigt tyvärr. Men så dansar man runt & sjunger lite falskt istället, så glömmer man den tråkiga knuten, som kallas hästsvans i nacken 😜


På lördag ska vi på konsert, Bullet for my Valentine. Förra helgen var vi på teater, Mary Poppins, sen gick vi på spökrunda & blev jagad av clowner (jag har egentligen inga som helst fobier för dom, men han var sjukt, jävla läskig. Dessutom är jag inte det minsta lättskrämd... Det håller inte Magne med om... Han tycker jag skriver som en liten tjej...) 
Det händer något nästan varje helg, iallafall när vi båda är lediga. Men nu måste vi börjar spara pengar (jag behöver spara pengar), Vi har tre veckor i usa inbokade i augusti. Det kommer blir awesommmme 😎 men förmodligen jäkligt dyrt, så jag får skärpa till mig nu. Fast där är ju några grejer jag verkligen behöver köpa.. Jacka, skor, hoodies, linnen... (storhetsvansinne med att tjäna mer pengar än man är van vid). 

Tanken är att jag ska jobba till jul, åka ner en runda till skaune innan & lämna julklappar. Mamma & Nettan ska komma upp på besök. 
Så jag glädjer mig & ser fram emot att få julpynta & mysa när dom kommer. Vi ska kanske tom köpa en liten gran att ha i lgh, bara katten ger fan i den..
Imorgon ska han till veterinären på undersökning & årlig vaccinering.


Så ser livet ut här uppe, i en kort version 😊
Duscha, betala räkningar & bara lyssna på musik & chilla innan man drar på jobb i e.m.

Ta hand om er kids!
Pussen, kramen, klappen! 



Kommentarer


Kommentera inlägget här: