skeksis

"Good girls are bad girls that don't get caught"

Onsdag 30 december

Kategori:

Gjorde du något år 2015 som du aldrig gjort förut: 

OM jag gjorde 😏 Jag sökte nytt jobb, i ett helt annat land & hör på fan, jag fick jobbet en timme efter intervjun 😜 Jag förlovade mig, flyttade från Sverige, blev sambo, tog tjänstledigt, började jobba i Norge. Och det är säkert inte allt 😉


Höll du några av dina nyårslöften:

Minns inte om jag gav några löften. Men jag är inte bra på sånt heller, så låter bli att lova saker jag vet jag kommer bryta. Säger istället att jag ska försöka så gott jag kan, efter min förmåga & så tar vi det därifrån 😏 Billig ursäkt jag vet 😉 

Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år:

Kusin Victoria & Magnus fick sitt andra, Lilla Iris 👶🚼
Och kusin Nivi & Jesper fick lilla Tora 😍👶

Dog någon som stod dig nära:

Inte i år, tack & lov ❤

Vilka länder besökte du:

Danmark, Norge & nu får jag ju också säga Sverige eftersom jag inte bor där längre 😜

Är det något du saknade år 2015 som du vill ha år 2016:

De sista månaderna har det ju varit familjen, släkten & vännerna hemma i Sverige. Lite mer sol kanske 😏


Vilket datum från år 2015 kommer du alltid minnas, och varför:

Får väl säga 4 januari först. 
Då jag trillade & fick en spricka i handen 👏 
21 juni, då jag & knasten förlovade oss. 2 augusti, då gick flyttlasset till Oslo & jag & lillasyster bölade som grisar 😣😌


Vad var dina största framgångar i år:

Får ju säga att det var att jag vågade ta steget att satsa på ett förhållande & en helt annan framtid än jag någonsin trodde var möjligt för mig. Nytt jobb, ny adress, ny årslön 😍😍

Största misstaget:

Många misstag säkert, men det mesta har faktiskt varit till fördel för mig i år, så jag vet inte vad det skulle vara för misstag. 

Har du varit sjuk eller skadat dig?:

Den frågan får alltid mig att le. När skadar jag mig inte är nog lättare att svara på 😅
Men i år var det nog handen när jag åkte skridskor då. 

Bästa köpet:

Det har blivit många fina köp i år, med ny lön har man ju lite andra möjligheter 💰😏 
Blivit en hel del kläder & så. 

Vad spenderade du mest pengar på:

Som sagt, mkt kläder. Filmer, mkt som är onödigt men ack så nödvändigt just då 😊

Gjorde någonting dig riktigt glad:

Magne. En fantastiskt människa som vuxit i mina ögon. Jag är honom evigt tacksam. Ett riktigt bra telefonsamtal hemifrån. Det är många år sedan jag hade så roligt över telefon 😄 


Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om år 2015:

Mkt bra musik i år tack vare Veckans tips på Spotify. Det har varit mkt Slipknot. 
Men Morphogenesis är en helt klar favorit för i år ❤🎵


Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år:

Gladare. Det har varit mkt att glädjas över i år 😊

Rikare eller fattigare?:

Rikare, men det har också gjort en fattig. Fast jag har ju lyckats spara en hel del på denna tiden också. 

Vad önskar du att du gjort mer:

Värdesatt tiden med mina nära & kära mer. 

Vad önskar du att du gjort mindre:

Latat mig... Ett sanningens ord, samboskap gör att man går upp i vikt... Inte på något smickrande sätt heller, issh! 

Hur många One night stands?

Ett nytt varje gång Magne kom hem från jobb 😏😜

Blev du kär i år:

Ja, i bullen! Mitt älskade gudbarn! 😍😍😍


Hatar du någon nu som du inte hatade i början av året:

Nej, inte i år. Jag irriterar mig mkt, men hatar orkar jag inte. 

Största musikaliska upptäckten:

Veckans tips på Spotify 😂🎵 

Något du önskade dig och fick: 

Jag har blivit väldigt bortskämd i år, så jag har fått mkt. Body shop kalender, nytt jobb, kängor, min egen "padda", Alla andra fina saker jag önskade & fick ❤

Något du önskade dig men inte fick:

Tycker det är dåligt att ingen, verkligen ingen, har köpt en R8 till mig ännu. Den här ändå stått på listan nu i rätt många år faktiskt... 🚗

Årets bästa filmer:

Det får nog bli en serie i år. Sopranos. Det serien både förvånade mig & fick mig väldigt intresserad. Se den! Super bra! 

Vad gjorde du på din födelsedag?

Jag var först på jobb, sen kom jag hem till dukat bord, God mat, massa fina presenter & en awesome kärleksmums, hemmagjord kaka av min knast 🍰❤

Finns det någonting som skulle ha gjort ditt år ännu bättre:

Om jag sluppit flytta från familjen så långt. Så jag ändå kunde haft dom närmre. 

Hur skulle du beskriva din stil år 2015

Ehum, "märkesbitch" som jag aldrig skulle tro om mig själv 😂 

Vad fick dig att må bra:

Alla nya kollegor man fått, allt nytt man lärt sig & självklart alla där hemma ❤

Vem saknade du:

Dom där hemma som sagt. Människorna i England. Skäms för jag inte varit där på över två år nu... 

De bästa nya människorna du träffade:

Alla nya på jobb egentligen 😊 Svårt att säga någon speciell då det varit många nya. 

En värdefull läxa du har lärt dig i år:

Det är aldrig försent att våga prova. 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: