skeksis

"Good girls are bad girls that don't get caught"

Söndag 9 augusti

Kategori:

Förlåt, förlåt, förlåt...
Tiden står bara inte still. Inte ens när man har semester, flyttar eller känner sig lite vilsen. 

Svägerskan verkade lite arg eftersom jag inte bloggat sen jag kom hit, men nu fick jag äntligen lite tid över. 

Jag är alltså numera norgebo. Jag har inte fått mitt personnummer än eller något konto, men vi hoppas kunna lösa allt det till veckan efter en miss som dom glömde tala om. 
Jag har iallafall lyckats få ett norskt nummer. Så är det någon jag missat att ge detta nummer till, så bara säg ifrån 😊 

Så en vecka i Norge alltså. Vad har då hänt?
Jag hann träffa mer eller mindre alla jag vill se innan jag åkte. Det blev en trevlig kväll med mina tjejer, fick ett jätte fint armband av dom ❤ 


Massa skratt & skitsnack blev det också. Det kommer jag verkligen att sakna. 
Jag hann träffa farbror, som skämde bort mig med öl, kinamat & en trevlig e.m med han & hans fru. 
Sandra hade kokat ihop en "Bella flyttar till röv-Norge avskedsfest" för mig, så jag skulle inte passa gudbarnet 😌 
Men jag fick en mkt trevlig söndag e.m med släkten & fina, fina vänner istället. 
Det är ju denna biten som gör att allt känns så svårt. 


Sen blev det lite mer jobb på det, mina gamla började märka av att jag skulle sluta också. Dom var för söta & hade köpt en blomma till mig, som står på hedersplatsen med bullens & Sams nalle & ljus. 


En middag & spelkväll hos Johan & Malin var väldigt uppskattat, God mat & fint sällskap.
Så efter sista dagen på jobbet blev det en familjemiddag hos mami. Hemmagjord smörgåstårta 😁 Naminam!!!! 
Massa skratt, lite mer presenter & en mkt trevlig kväll. Min älskade familj. 

Sen var det bröllop på lördagen. En mkt fin tillställning. Det var fantastiskt roligt att få vara med & fira herr & fru Borgs dag 😊
Även om vi inte kunde stanna länge, så var det roligt att få vara med. 

Sen kom söndagen, som blev en aning mer känsloladdad än jag kunde tro. Min älskade mamma & min bästa vän, lillasyster. Där stod dom & väntade medans vi kom med bilen & släpet för att säga hejdå till oss. Tårarna sprutade 😔
Att tänka att man lämnar sin familj är en sak, men att verkligen göra det sen, det var lite svårare. Men som jag sagt till alla andra; "vi säger inte hejdå, vi säger vi ses igen". För det kommer vi ju att göra 😍


Troll var en aning ängslig i bilen. Men Magne satt bak med honom, så efter en bit började troll vänja sig & tillslut la han sig tillrätta mellan ens fötter. Vi stannade några ggr, för rast & att handla men det gick bra. 
Han blev sen lite stressad igen när vi kom hem. Men nu.... Nu undrar jag vad som hänt med min katt. Han sover med oss i sängen 😱 Det har han aldrig gjort under mina 6 år med honom. Han är jätte mysig, men det var han innan också. Och han verkar stortrivas här. En stor soffa att inta, en stor balkong att utforska. Den ska vi bara näta in, så han inte rymmer in till grannen eller något 😜

Efter några dagars uppackning sen, har jag fått allt på plats (en del får ligga kvar i sina lådor, för det får inte plats). Alla mina 400 filmer får plats i en bokhylla (!??!?!?!?1?) Så nu känns det som om jag inte har några filmer. Nåväl, boxar & barnfilmer finns i en annan hylla, så det är inte någon som försvunnit. 
Nu tror jag att jag, trots att jag inte haft med några möbler, ändå fått sätta min prägel i hemmet 😊 
Tänkte filma & lägga ut på insta sen, så några var nyfikna 😊 
Magnes mamma & hennes sambo har varit uppe i helgen. Så vi har åkt en tur runt Oslo fjorden, vi har gått runt i stan, igår var vi med i solen medans dom gick på museum. 

I övrigt har det varit mkt att ta hand om här hemma. Men jag har hunnit vara & simma, shopa lite, promenera en del, bio igår kväll. Så tiden går här med, även om vi inte haft så bra väder 😊 
I veckan som kommer hoppas vi på personnummer. Vi ska gå på oktoberfest på fredag & simma lite till. Veckan därpå är den sista innan jobbet, så då blir det Göteborg & lite hittepå där. 

En snabb sammanfattning av allt, men jag tror det är för jag inte fattar allt ännu. Sömnen är verkligen inte min vän just nu 😫 Sover jätte dåligt igen. Hoppas det ordnar sig tills jag börjar jobba, man vill inte ge dåligt intryck 😌

Nu har jag en annan, lite jobbig situation att ta hand om, men det är en annan historia 😜 

Hoppas alla har det bra därnere i Skåneland & att alla vet att jag saknar er otroligt! 
På återseende mina vänner! ❤😍

Kommentarer


Kommentera inlägget här: