skeksis

"Good girls are bad girls that don't get caught"

Torsdag 17 december

Kategori:

Käraste, sötaste lilla svägerska. Nu får jag äntligen en minut över att dra ihop en liten berättelse för dig om en så jävla bortskämd skåning som flyttade till Norge, som du kanske känner (:

Ännu en helg & lite till har gått. En snabb visit i Sverige hann vi med, jag & min knast. 
En helg går fort i vanliga fall men den går ännu snabbare när man träffar dom man tycker om. 

Julen är här. Jag satt precis på "tuffa tantens" sängkant & skojade om att det är ett halvår till julafton. Nu är det en vecka. Tiden springer inte förbi, den flyr som en av mina goa gubbar sa. Tom dom skrattar lite nu när jag försöker prata norska med dom, men alltid med en god glimt i ögat, för det är ju så uppenbart att jag inte är norsk 😌

Sen sist då. Vi hann med en Bullet for my Valentine konsert. Alkohol intaget den kvällen slutade i tidig hemgång & att jag visst blev nekad inträde på minst 3 ställen 😫😂 Allt gick bra tills konserten var över, sen blev jag lite för full efter det! Vilket inte hjälpte mig dagen efter då jag lyckades bli magsjuk... Inte något jag vill uppleva igen om jag kan slippa det, då det inte riktigt fungerar när man är magopererad.
Så var hemma några dagar där & inte för jag var bakfull som Magne så gärna ville tro & terra mig för, dumbomen! 

Sen kom min födelsedag. Och vilken fin kväll min sambo hade gjort för mig 😍 God mat, bortskämd med presenter utan dess like. En awesome, skit snygg kavaj från g-star, ett par Dr Martens fodrade kängor (som används väldigt flitigt) & en adventskalender, ni vet dom stoooooora grejerna på body shop ❤ 
Har ju en vecka igen, men har redan hunnit få en massa fint i den, såpa, smink, bodyscrub, body butter, kroppsolja & en massa bra grejer. Jag blir så jävla bortskämd av denna norska tokboll som verkligen inte kan vara ämnad för mig 😌
Jag vet aldrig hur jag någonsin ska kunna återgälda allt han gör & ger till mig, för mig, åt mig eller bara för att han är med mig. 

Jag vill ju ge honom lite adventspresenter då också, så jag "gjorde-min-egen-kalender" med lite tips från arbetskamrater. Han får en advents present varje sönd, första fick han ett pannkaksjärn, andra ett kärleksspel & en nyckelring, nu i helgen fick han en Musse Pigg statyett, lite av ett tema för oss. Han köpte ju världens finaste julpynt, som dessutom var hans första (med Musse & hans vänner då, så vi följer temat) 
Men då ville han klart inte vara sämre, så han har ju också köpt present varje advent (fattar ni vad jag har att arbeta mot?! En man som inte ger sig heller) 
I övrigt i sin kalender fick han tre kategorier. Ena är "Därför älskar jag dig...." kort, andra "Dagens Bella citat" & tredje är "presentkort". 
Så har jag mixat runt det så han får dom lite olika. Presentkorten har än så länge varit en bio med tillbehör som han får välja, massage, en valfri bok i hans favorit affär & ett vetokort. Han får bestämma allt vi ska göra under en dag & jag får inte neka.. Jag tänkte nog inte riktigt efter där, för nu hotar han med bungyjump 😩


Hans adventspresenter till mig har absolut inte varit sämre. Leksaker 😍 Mys sockar, natt tröja & nu i helgen fick jag en bok, The Norway way. Nu vill han att jag ska lära mig bli norsk på riktigt 👏😂
Så bortskämd är jag, hela tiden. Vi har pratat lite löst om vad vi skulle göra på nyår, så igår, tidigt, bokade han kryssning Oslo-Köpenhamn mellan 30/12-1/1 😍 Vi ska fira nyår ute på havet. Nejdå, jag är inte alls bortskämd... (Det ska dock tilläggas att jag skriver upp allt vi gör tillsammans, för jag vill att vi ska dela lika på saker, men jag kommer få jobba på det skuldebrevet resten av mitt liv 😉)

Jag har frusit så mkt sen vi kom hem från Sverige, för jag tycker det är så kallt i lgh medans han svettas, så härom kvällen, när jag gnällde som bara en Bella kan, så erbjöd han sig att åka & handla ett nytt täcke till mig, bara för att jag inte skulle frysa... 
Vad gör den mannen i mitt liv egentligen?! Och varför hittade han mig inte tidigare?!
Jag har sovit med min nya onepiece 😍😍😍 (BATMAN!!!!), nattlinnet, mys sockarna jag fick, täcke & en extra filt i tre nätter. Så då gick det ganska bra. Men nu pratar vi om en människa som aldrig sover i kläder annars 😂 Så märkligt. Tom katten låg mellan mina knä hela ena natten. Och han ville egentligen inte flytta på sig när jag gick upp en morgon, så jag fick putta bort honom. 
Magne packade in mig så fint i tisdagskväll för jag var så trött att jag bara kunde säga ett ord i kvarten istället för meningar 😉

Jag är bortskämd. Vi åkte till Sverige för att lämna bort julklappar men jag tror vi fick med oss ännu fler hem än vad vi lämnade ifrån oss 😌 Bilen var full med grejer. Så nu ska jag stor städa på tisdag & sätta ut alla klapparna då. Magne är som ett barn nu, han vill att det ska vara julafton nu, min knast. Jag tror vår gran är lite för liten för alla klapparna 😉 

Idag ska jag besöka min nya läkare här i Norge, förse mig med alla recept man behöver & göra en liten hälsokoll. Sen blir det handla lite till julmaten. Det kom snö igår men det låter tyvärr inte som den får stanna till jul för det ska bli plusgrader i helgen igen. Typiskt. 

Jobbet flyter också på. Trivs lite mer & mer för varje dag & tiden går så fort. Aldrig en tråkig stund på jobb. Det är skönt. Så det blir att skriva på uppsägningspapperna i Ängelholm verkar det som 😌 

Alla klappar är klara, bara städ kvar, mina pojkar glider runt i ledighet här hemma & nu är frukosten fram dukad. Jag är inte alls bortskämd 😍😍

Jag ska snart skriva igen, julafton är ju här om en vecka ❤
På återseende kids! 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: