skeksis

"Good girls are bad girls that don't get caught"

Söndag 27 januari

Kategori:

Det smakar lite galla i munnen.
Inte så att jag kräkt eller något, jag har bara haft en jävla tur ikväll.

Detta är en av alla många anledningar till att jag HATAR snön!!! Det är inget vettigt allt med den.
Där kommer jag, med min lilla Egon i rondellen vid Coop. Snöat har det ju gjort. Blött snö dessutom. Kör inte alls fort eller konstigt på något vis. Men när jag kommer in i rondellen och ska blinka mig ut, så får bilen sladd och för en 90 graders sväng mitt i körbanan, så bilen stannar tillslut med röven på fel håll i körbanan. Så jag står som om jag ska backa ur rondellen. Tur som jag hade, kom där inga bilar efter mig och att Egon är så liten som han är. Annars hade jag planterat bilen i någon av stolparna, men vi ställde oss bara fint på fel håll istället.
Och som den hysteriska människa jag kan vara, så började jag bara skratta först. Och fick köra ett extra varv för att komma ur rondellen. Då jag åter igen höll på att få sladd men klarade mig igen.
Mår därför lite illa nu, när man får hysteriska utbrott måste det få utlopp på annat vis också.

Nåja, bara en parantes liksom. Egon och jag mår fint annars.
Imorgon ska jag baka kanelbullar med kusin och baby gräddkola :)
Cindy skrattade åt mig när jag köpte kanelbullar att värma hemma från Ikea. Men jag var så sugen då (och det ska tilläggas att jag ännu inte hunnit värma någon) Så hon undrade om vi skulle baka imorgon. Och det tyckte jag lät bra. Har inte bakat på flera år! Sista jag gjorde kanelbullar var jag nog fortfarande så dum att man åt av degen när det höll på att jäsa. (Inte för att jag inte skulle kunna göra om det idag)
Och så ska jag såklart sniffa gräddkola. Även om han sällan luktar gräddkola nu för tiden. Luktar gott gör han iallafall. Och diggar sin tant Bella gör han också ;)

Sen ska jag träffa mami imorgon. Henne har jag inte träffat på 2 veckor. Tror aldrig det gått så långt tid förr. Jag har en liten överraskning med till henne också. Så det ska nog bli bra ;) min lilla mami!

Nej, nu har jag klagat färdigt och ska äntligen få krypa ner under täcket. Som jag efter en lång dag, nästan önskar att jag inte ens lämnade alls innan idag ;D

Kommentarer


Kommentera inlägget här: