skeksis

"Good girls are bad girls that don't get caught"

Måndag 30 december

Kategori: Allmänt

Gjorde du något år 2013 som du aldrig gjort förut: 

Jag gick med i en datingsite. Något jag aldrig trodde om mig själv ;) Åkte till Berlin för julmarknader. 

Höll du några av dina nyårslöften:

Nej. Till vis del, får jag säga. Man är ju alltid duktig med att träna i början. Låta bli att röka dom första månaderna. Men löften är till för att brytas, så långe det inte gör någon annan illa :) 

Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år:

Kusin Victoria & Magnus fick lilla Linnea. Sen är där några bekanta som också fått barn. 

Dog någon som stod dig nära:

En gammal vän till familjen gick bort i somras. 

Vilka länder besökte du:

Danmark, Tyskland & mitt favorit England :D

Är det något du saknade år 2013 som du vill ha år 2014:

Mer kärlek. Mer tid till saker man lovar sig själv att ta tag i. Mer pengar ;)

Vilket datum från år 2013 kommer du alltid minnas, och varför:

Svår fråga egentligen. Det har varit ett händelserikt år. Jag har hunnit med mkt. Allt från att börja dejta till konserten i Köpenhamn med Five Finger Death Punch. Jag har nog inget specifikt datum i år, för varje dag har det varit något nytt. 

Vad var dina största framgångar i år:

Att jag tagit mig ur mitt skal. Att jag börjat hitta mig själv & min roll i världen. Och ändå har jag lång väg att gå därtill. 

Största misstaget:

Att jag ibland är för godtrogen. Det gör att man bränner sina fingrar väldigt lätt. 

Har du varit sjuk eller skadat dig:

Inte något allvarligt i år. Jag blev iallafall äntligen av med "golfbollen" bakom knäet. Vilken lättnad! Annars är det bara små olyckor hit & dit, som sig bör :) 

Bästa köpet:

Vet faktiskt inte riktigt. Har förmodligen slösat massa pengar på kläder i år. Och böcker.... Och film ;) 

Vad spenderade du mest pengar på:

Kläder då ju :) Och i vanlig ordning böcker och filmer

Gjorde någonting dig riktigt glad:

Att jag fått upp kontakten med många människor jag inte tagit mig tid till innan. Att jag faktiskt har börjat dejta & fått en bild av mig själv, till vis del, genom andras ögon. 

Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om år 2013:

Mama Said knock You out (5FDP), Håll om mig (Petter), Disarmonia Mundis skivor. 
18 to Life (Lukas Rossi)

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år:

Får nog säga både &. Jag har hittat delar av mig själv, men också lämnat ut mig & blivit besviken en del. Men nej, nog mest gladare :D

Rikare eller fattigare?:

Jag var rikare ett tag, men pengar är till för att spenderas, så fattigare nu xD

Vad önskar du att du gjort mer:

Sagt ifrån mer. Tagit mig ordentligt med tid att göra saker som får en att må bra. 

Vad önskar du att du gjort mindre:

Grubblat. Man mår inte bra av att grubbla för mkt :) 

Hur många One night stands?

Tror inte att det är en fråga som lämpar sig för en flicka som började dejta i år ;) Man kan väl säga att vissa saker sker av en anledning xD

Blev du kär i år:

... Ja. Jag är kär nu. 

Hatar du någon nu som du inte hatade i början av året:

Hata är ett starkt ord. Men jag hatar det gör jag. Men inte någon vad jag vet i år. Jag kan hata människors handlingar i år, men inte någon enskild person. 

Största musikaliska upptäckten:

Disamonia Mundi *Halleluja moment*, Lukas Rossi, Breaking Benjamin. 

Något du önskade dig och fick: 

Träffa någon jag tycker om. Och som förhoppningvis tycker om mig med 

Något du önskade dig men inte fick:

En R8. Men det kan jag överleva ;) 

Årets bästa filmer:

Jösses. Det har varit mkt film i år, så jag minns faktiskt inte alla om jag ska vara ärlig. 

Vad gjorde du på din födelsedag?

Jag hade en lugn hemma kväll hos min mamma. Fick hem min lagade "luppe" & bara chillade med familjen. 

Finns det någonting som skulle ha gjort ditt år ännu bättre:

Att jag kanske träffat den man är kär i lite tidigare, eftersom han snart flyttar? Att jag lär mig att öppna käften vid rätt tillfälle ;)

Hur skulle du beskriva din stil år 2013: 

Jeans. Massor av jeans. Och faktiskt en liten aning klänningar. Jeans, linne & lurar i öronen :) Där har ni Bella i ett nötskal :)

Vad fick dig att må bra:

Det vanliga. Musik, film, böcker, familjen & nära & kära. 

Vem saknade du:

Dom vanliga som man önskade fanns här. Mormor & morfar. Farfar. John. 

De bästa nya människorna du träffade:

Thomas & Magne. 

En värdefull läxa du har lärt dig i år:

Att njuta av nuet. Inte oroa sig för mkt om imorgon.


Så gott folk. Mitt liv i en kortfattad utsaga. Nyårsafton imorgon. Jobbar morgonturen. Sen har jag planer på att bli redlöst alkoholiserad för en gångs skull ;) 

Jag & lillasyster. Mansköttet är iväg på jobb, så då får man roa sig på egen hand. 


På återseende nästa år kids. 

Och GOTT NYTT ÅR :) 

 




Kommentarer


Kommentera inlägget här: