skeksis

"Good girls are bad girls that don't get caught"

Söndag 9 september

Kategori: Allmänt

Så nu har jag precis avslutat mitt Harry Potter maraton med mig själv.
Bölat som en gris och är lite små grinig nu..
 
Min farmor skrattade åt mig igår när jag sa att jag snart har 400 filmer. "Vad finns där för mening med det? Varför slösa bort två timmar av sitt liv på en film?"
Verklighetsflykt.
 
För på riktigt, vem tror att man lever det perfekta livet? Det finns inte en människa i världen, som kan säga att dom alltid, Alltid varit nöjda med sina liv. Man har minst en gång önskat att man hade det annorlunda, eller var någon annan för en stund.
Och jag lever för mina filmer och böcker. Jag älskar verklighetsflykt. Vem skulle inte vilja vara en trollkarl? Leva i ett hus av godis? Kunna simma under vatten utan att andas eller vara på språng från stora stygga orker för att sen rädda världen? Vem skulle inte vilja vara så häftig?
 
Så annorlunda vi alla lever. Och prioriterar. Men jag älskar iallafall min värld. Min egen sagovärld.
 
Veckan har gått fort faktiskt. Men jag mår nästan dåligt av att vara ledig så länge nu känner jag. Missförstå mig inte, det är skönt att bara rätta sig efter sig själv, men jag går in på min sista semester vecka imorgon, och jag håller på att klättra på väggarna. Det känns som om det är evigheter sen jag gjorde något "viktigt".
Så det ska bli skönt att börja jobba igen sen faktiskt.
Min träning har ju inte precis blivit skött den sista tiden. Men imorgon måste jag iväg och träna. Ska besiktiga bilen imorgon, och efter det blir det träning.
Förresten behövde jag inte betala något när jag fick lämna in bilen igen. Det visade sig att det var dom som gjort fel, så det var ju skönt. Var en aning nervös innan dess.
 
Så vad har hänt i veckan då?
Var ju på middag hos Jenny och Jim, som var väldigt trevlig. Jag drack, och det gick bra. Ruset kom efter 2 öl, men försvann ganska fort igen. Vilket ändå var ganska skönt, för man kände sig aldrig skit full.
Följde med Sandra och Nina ut en sväng på vägen hem sen. Första gången på 3 och ½ år. Det märktes. Folk idag är väldigt små... Bara små barn.
I övrigt har jag träffat folk. Cindy och Alexander. Lillasyster, Mickis och Emil. Och igår var vi på vuxen kalas.
Och jag har mest slappat faktiskt. Kollat film då ju.
 
Idag ska jag ner och hämta kålpudding hos mami, som jag glömde igår. Sen ska jag nog fortsätta kolla film, eller ut och promenera kanske. Jag vet inte hur man ska vara när man är rastlös, för det brukar inte drabba mig.
 
Så vad gör ni en söndag som denna?

Kommentarer


Kommentera inlägget här: