skeksis

"Good girls are bad girls that don't get caught"

Tisdag 23 oktober

Kategori: Allmänt

Jag är hel såld och kär i Swedish House Maffia låten "Don't you worry child"

Stod och dansade i köket till den innan, samtidigt som jag stekte mina fiskpinnar.

Lyckades både "ånga" och bränna mig, vilket bara leder till min slutsats sedan tidigare:

Jag ska inte laga mat!!!

Jag skadar mig alltid då. Glömmer aldrig fläskläppen jag gav mig själv då jag stoppade en varm gaffel i munnen utan att tänka mig för :)

Klumpig är bara förnamnet :D

Sitter och kolla svenska hollywood fruar nu. Ska bli spännande och se hur allt urartar. Gunilla Persson liksom. Jisses.

Jag har en full vecka. På riktigt full späckad.

Jobb imorgon, sen träning med lillasyster, ska inviga henne på tränings akademin, och sen är det middag hos en arbetskamrat. Ledig torsdag, men ska då tvätta och försöka träffa pappa för att planera hans 50 års fest. Fredag är det jobb igen, lördag lika så, först b-gården och sen med Mr. T, och på söndag är det namngivning till lilla Sam och efter det ska jag och Nina ha prov middag, vilket också innebär att vi ska handla först.

Jisses, det blir mkt att göra på kort tid känner jag.

Är annars inne i en "trött period" nu, sover mkt. Sitter jag still för länge, somnar jag direkt, har somnat på soffan innan kl 22, varje kväll. Men för att jag sover för mkt, än att jag inte får någon sömn.

Men så har jag också humörsvängningarna jumbo.

Jag går från likgiltig-apatisk-skit förbannad-gråtmild-ledsen-über glad-neutral-förvirrad och så börjar det om igen.

Jag vet inte varför. Igår märkte jag att jag darrade större delen av kvällen på jobb, varför? Ingen aning.

Jag går från det enda till det andra humöret från 0-100 på ingenting, det bara vänder. Och det skrämmer mig lite, för jag brukar ha kolla på mitt humör, men det bara svänger.

Är det för alla förändringar man har varit med om det senaste året?

Jag har aldrig varit åldersfixerad förr, men nu börjar jag tänka på det mer och mer. Och dessutom, en bok som jag läser genom jobbet (läs mellan raderna, blir tvingad att läsa) som går igenom alla olika stadier och sjukdomar som gamla drabbas av, det gör absolut inte att jag vill bli gammal.

När fasen hände allt detta?!!?! Och varför tänker jag på det just nu?

Nåja, tiden, ålder och alla funderingar kan jag ju tänka på hur ofta jag vill, för det kan vi inte ändra på.. Äldre blir vi alla.

Jaha, jag är inne på säsong 6 av desperate housewives, jag väntar ny böcker och nya filmer. Så mitt liv rullar på som vanligt annars.

Nej, kolla visare här och njuta av musiken jag är kär i :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: