skeksis

"Good girls are bad girls that don't get caught"

Fredag 5 oktober

Kategori: Allmänt

Jag är tillfreds med mig själv.

Ny badad, helkropps renoverad, städad lägenhet och målade naglar.

 

Och jag har funderat igen... "Åh nej" tänker ni då. "Vad är det denna gången?"

Jag har kommit underfund med att jag är inne i min "efter-operationen-baksmälla".

Det är därför jag inte mått bra, eller det ska jag inte säga, för jag mår bra, men jag känner mig inte som "mig"

 

Och detta kom jag på under städningen till Enya innan.

Jag är som två motpoler. Minus funkar inte med minus, eller hur är det? Nej fysik var inte min grej.. Eller är det kemi?!?

Jag är iallafall två motarbetande poler mot varandra.

 

Jag är den "ny-gamla" Bella mot den "gamla-nya" Bella. Den Bella jag var som ung, som kommer tillbaka och vill vara med och leka, och den Bella som jag varit dom senaste 6 åren.

Dom kommer inte överens.

Jag försöker kombinera dom, men mitt huvud motarbetar mig.

 

Jag vet inte om ni kan förstå... Jag mår jätte bra med mig själv nu, jag är nöjd med hur livet går framåt nu. Och jag vill ta del av allt igen. Men samtidigt har jag levt i min bubbla i sex år. Med mig själv och mina fantasi foster, allt från Twilight till Harry Potter, till Kingdom Hearts till Resident evil.

Och jag har svårt att balansera den gränsen. Jag vet inte på vilken sida jag ska stå. För allt har gått så fort.

Jag har inte hunnit förbereda mig på allt detta. Och det känns som om jag kastar mig med huvudet in i en tsunami, fast att jag vet att jag inte kan ta mig ur.

Så är nog det enklaste sättet att sätta ord på det som händer.

 

I mitt hem, här hemma, lever jag fortfarande i "bubblan" och spenderar därför min tid med böcker. Har ju gjort det den senaste tiden. Jag har knappt tittat på tv eller film bara. Och verkligheten glider mig sakta ur händerna här hemma. Men så fort jag går utanför dörren, så vet jag var jag är och vad som gäller.

 

Och eftersom jag blir så påverkad av böcker, så ska jag låta bli dom ett tag. Jag ska läsa Livet deluxe nu, men inte stressa mig igenom den, utan jag ska hinna göra det jag ska däremellan. I väntan på nya böcker som kommer i slutet av månaden. Då kanske jag hinner få ett "klart huvud" tills dess.

 

Rimligt säger ni kanske? Svår uppgift säger jag.

Mina fantasifoster.

 

Jag har pratat mkt med min syster om detta. Inte så att hon precis vet allt jag pratar om, men hon har sina egna bekymmer och diagnoser att ta hänsyn till, och hon känner mig bättre än någon annan och kan också få mig tillbaka till verkligheten, på ett sätt som inte jag själv alltid kan. Min älskade lill-fis!

Vi kanske är en hög med bokstavs sjukdomar allihopa :)

 

Jo det är baksmällan som ställt till med dålig sömn, humörsvängningar och random gråtattacker. Den självdiagnosen ställer jag.

 

Sådär, det var mina funderingar denna gången. Jag har åtta säsonger av Desperate Housewives att se fram emot nu :)

Kommentarer

  • Frida H säger:

    Men det måste väl vara skönt att komma på detta? Klokt av dig att analysera dig själv lite.

    Hoppas det bara går uppåt nu då? :)

    När kommer nästa bild på dig?

    2012-10-08 | 16:21:58
    Bloggadress: http://livingdeluxe.blogg.se

Kommentera inlägget här: