skeksis

"Good girls are bad girls that don't get caught"

Onsdag 16 maj

Kategori: Allmänt

Ny badad och städad, både mig själv och här hemma :)
Har inte städat ordentligt sen innan vi åkte till England, så behövdes kan jag säga.

Ångesten över att vara hemma börjar lägga sig nu, efter en vecka liksom. Men det är för jag kommit in i mina rutiner igen, och jag har mitt lilla charmtroll här hemma också. Han har varit så mysig denna vecka.

Har precis kollat in Big brother, är inte mkt kvar av det nu. Där är mkt som slutar snart. Mitt kära Desperate housewives också. Den serien har jag följt sen den började. Får ta en genomgång av alla säsonger sen. Har nästan hunnit ikapp med alla filmer jag inte sett ännu. Högen med filmer som jag inte skulle spara är där bara en film kvar i, sen har jag bara 11 nya filmer till som jag ska kolla också. Haha, och en massa böcker att läsa. Det är en bra film och bok vår alltså.

På måndag är det dags för tillökning i släkten. Cindy och Miles lilla bebbe kommer :) Jag ser fram emot detta riktigt mkt. Dels för jag mer och mer får för mig att jag själv aldrig kommer bli mamma. Jag vet inte alls varför, det är bara en känsla jag haft med mig i flera år nu, och som bygger sig starkare och starkare. Men där kommer en massa bebisar i år, så jag kan nog gosa in mig på mina håll ändå :)

Nu är det fullt ös med jobb hela sommaren. Har ju som sagt inte semester förrän i slutet av augusti sen, så det blir att jobba på. Men så brukar jag göra, så det ska nog inte bli några problem.
Jag har ju grejer att fördriva tiden med ändå, om man mot förmodan skulle tycka att det går trögt.

Haha, måste bara berätta att jag spelade bingo lotto med lillebror och Mollan i söndags, och jag kom ganska snabbt på varför jag inte gjort det på flera år. Man är ett hårstrå ifrån att vinna en bil, 100.000 eller bara en fesen 100 lapp varje gång, men sen blir det inget mer. Så därför, kom jag nu på, slutade man bry sig om sånt skit. Men jag fick en trevlig stund med dom små iallafall..

Och bara för att jag måste vara lite negativ, för jag känner att det var längesen också..
Har ni tänkt på, att människan är ganska ego? Inte alla, men jag vet med mig att jag själv gör likadant, men försöker invika det, då jag verkligen hatar det.
Det handlar om människor som jämt ska avbryta en. När man berättar något, så klipper någon av en mitt i en mening, och jag blir så jävla arg att jag bara vill koka över. Jag vet med mig att jag kan göra det själv men jag försöker att inte göra det, just för det är så grymt oartigt.
Det slutar med att jag blir förbannad och skiter i vad det är jag vill ha sagt och går istället. Så skulle du märka att jag går under en konversation någongång, så vet du att jag förmodligen är förbannad för ett avbrott.
Nej men jag tycker det är osnyggt. Alla lyssnar ju automatiskt också på den som avbryter, istället för att lyssna klart på det man vill ha sagt.
OHYFS!

Så fick jag det sagt också. Det är en sak som verkligen retat mig de sista dagarna. Jag har känt mig avbruten jämt...
Försöker folk säga mig något med detta? Pratar jag för mkt kanske?
Det kan ju också vara så enkelt... Men då är det ändå trevligare att säga det än att avbryta...
Så det så.

Nej, krypa ner och läsa lite, imorgon är det jobb och gymmet som gäller igen innan en hel helgs arbete.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: