skeksis

"Good girls are bad girls that don't get caught"

Lördag 12 maj

Kategori: Allmänt

Jag får börja med att be om ursäkt för min frånvaro. Allt gick så jäkla fort i England och ännu fortare när man kom hem kändes det som. Jag inte mått så bra sen jag kom hem heller, insåg ganska snart att jag hade separations ångest. Vilken märklig känsla. Jag har aldrig mått dåligt av att komma hem annars. Jag älskar mitt hem, men allt kände så grått och tråkigt när man kom hem, så jag ville bara tillbaka. Men det kan väl bara tyda på bra tecken eller? Att man trivdes över förväntan och bara längtar tills nästa gång man ska åka dit?

Det var en helt fantastisk vecka som jag inte skulle bytt bort för något i världen. Förhoppningsvis kommer Gary och Sue upp i november när fader min blir gammal.

Så vad hände och hur gick veckan då? Ni fick ju lite och läsa under tiden, och det var mer eller mindre så att man levde ett drömscenario. Vi köpte en massa prylar, och inte en massa onödigt skit som jag annars är kände för, men tillräckligt för att lägga på min väska 4 kg. Haha, lite kläder faktiskt, en del smycken, en massa goda body produkter från Body store, som var så jäkla billigt att man började gråta när man gick in där. Ett par träningsskor, som jag för övrigt invigde igår :)

Dom hade gjort en sko av engelsk lakrits, tror jag det är, men godis iallafall, det luktade ganska gott när man gick förbi den :) Vi var i Nottingham och kollade Robin Hood och shoppade i Derby. Och förresten Jenny, det var inte det Ripley som du trodde. Vi har bott i mellersta England, och där finns kanske 3-4 Ripley i hela england sa Gary, så det var inte samma ställe.


Vi besökte den äldsta puben i hela England, strax nedanför slotten i Nottingham, in i bergsväggen typ. En ganska cool upplevelse och massor att se som sagt. Jag blev aldrig mätt på nya intryck.

Vad tror ni? Kan jag bli nästa Katniss Everdeen? Eller inte kanske, för det måste man nog kunna hålla bågen rakt..


Ja, kul var det iallafall, och människorna jag träffade på vägen, kommer jag alltid att bära med mig. Och tanken på att gifta mig med en Engelsk man nu, är ganska lockande efter deras landskap, mentalitet och charm. Vem vet, det kanske blir en gift kvinna av mig med då? :)

Livet här hemma flyter på som vanligt annars. Började med att mjukstarta på jobbet i 2 dagar. Fick hem min lilla katt, som jag nog ska lämna iväg fler gånger, han blev så kramgo och kärleksfull när han sen kom hem. Packade upp min väska först i går, ville ju inte att det skulle ta slut.
Iväg var jag på tjejkväll med mina två kusiner i helsingborg efter att jag varit och jobbat och tränat.
Det var riktigt trevligt, vi är 3 jämn gamla tjejer, som har växt upp när vi var små, sen har det gått i perioder, så det var verkligen roligt att ses.
Fick kela med Victorias Sphynx. Extrem ful egentligen, men sån personlighet. Jag blev kär direkt. Om det inte vore för att dom är dyra, hade jag nog skaffat en. Hon hoppade upp och la sig över axeln på en och bara låg där och mös. Kärlek.

Nej nu har jag dragit ut en massa på detta.
Ikväll blir det bio med T, Dark Shadows. Johnny Depps nya. Kan nog tänkas bli kul :)
Så nu tänker jag bara ligga i sängen och sörja med min depression och kolla film...

Kommentarer


Kommentera inlägget här: