skeksis

"Good girls are bad girls that don't get caught"

Torsdag 8 mars

Kategori: Allmänt

Vet ni, ni borde lyssna på låten Without you med David Guetta och Usher.
Den får en verkligen att bli på bra humör :)

Men idag är jag på bra humör också så :) *nynnar*
Det ska erkännas att jag var trött i tisdags så jag somnade en kvart in i Desperate Housewives. Får helt enkelt kolla reprisen på söndag. Morgon pigg är jag, men att hålla ögonen öppna efter kl nio, det går inte. Enda anledningen att jag gör det nu, är för jag fick en "powernap" i badkaret :)

Jag har äntligen fått bada, för första gången på nästan 3 veckor :D (jo jag har ju då duschat emellan, så jag har inte varit skitig i 3 veckor)
Min kära kropp behövde det. Sänkas ner i värmen och bara njuta. Skrubba mig riktigt ren nu när agrafferna är borta också. Fila fötterna och raka benen. Det är verkligen underskattat. Jag vet nog inte vad jag skulle gjort utan badkar faktiskt. Jag får köpa mig ett som jag får ta med mig om det händer något :)

Idag började jag med mat alltså, purékost. Inte för jag är hungrig, men inte heller mätt. Jag är neutral om man kan säga så. Så till middag gjorde jag hemmalagad mos med köttbullar och ärtpuré. Det gick segt. Gott var det, men det tog emot. Omelett med skinka och morotspuré till kvällsmat. Fattar ni att Bella blir tvungen att laga mat? Oh. Bara det är ett projekt att ha under uppsikt. Haha.

Jag har städat hemma idag också, och tvättat. Jag har inte städat på 3 veckor, så det behövdes. Och nu sitter jag då, som en nygräddad bulle med handduken om mig i en ren bäddad säng och njuter.

Frida: Du undrade hur länge jag väntat på op.
Man är kanske inte så jätte intresserad, men jag tänkte dra en kort version av mig då.

Jag har inte alltid varit tjock. Jag har däremot alltid varit kurvig. Bröst, höfter och "kärlekshandtag" är något jag fick tidigt. Jag sportade inte mer än någon annan i tonåren. Jag spelade basket några år, och jag dansade några år. Men till följd av skolan och dåliga knän (som jag har medfött) fick jag lägga ner den verksamheten.
På gymnasiet skaffade jag mig mitt första långa förhållande. Som också var på distans, men det hade nog inte spelat någon som helst roll. Man skulle iallafall mysa till det när man sågs. Och det blev mer och mer och jag la till mina former en del. Efter två och ett halvt år tog det slut. Och jag hade under tiden gått upp ett par kilo, men inget som störde mig enormt. Jag började jobba och tjänade mina egna pengar, som alltid gick till min stora last. Chips.. Ehum..
Ingen träning men alltid jobb gjorde att man sket i att äta och tog chips istället. Mkt lättare så. Till det kom ju olika händelser på vägen som gjorde att man inte mådde så bra alltid. Mkt gjorde när man hörde hur folk man en gång kände viska bakom ryggen på mig: "Shit kolla in så fet hon är". Det blev inte bättre precis utan gjorde att jag isolerade mig mer och mer. Just för jag en gång varit smal.
Detta handlar om en tidsperiod mellan 2005- fram till idag då. Så från min trivselvikt på 75 kg (det är min trivselvikt, men jag kan inte minnas vad jag vägde då jag träffade Linus) lyckades jag gå upp till 117.5 (glömde lägga till dom där 1,5 kg som jag la på mig under min "frosseri-helg" innan pulverdieten).
Så allt gick ganska fort utför.
Min bror och kusin Jenny opererade 2010, Matte i december.
Efter att ha provat med bantningskurer tills man kräktes av det, orkade jag inte mer. I augusti 2010 bad jag min läkare om remiss för gastric bypass. Sagt och gjort. Fick hem papper på att det skulle ta upp emot 24 månader, jag ringde och hävdade vårdgaranti, då kortades det ner till ett år cirka. Och det stämmer ganska bra. I december fick jag hem papper om mitt möte med Aleris i lund, den 19 januari var jag där och den 22 februari blev jag opererad. Min bror fick nog vänta något längre. Men min mamma och jag har ungefär samma vänte tid. Hon fick ju en vecka efter mig.

Så så ser mitt liv ut. Ja, jag misslyckas, men jag tänker inte göra det igen. Å andra sidan finns det värre saker än att vara tjock. Och så länge man tar tag i sina problem och VILL göra något åt dom, är det det som räknas. Iallafall i min bok.

Nej, kära vänner, bekanta och annat hittepå, det är waaay past my bedtime, så jag ska göra mig i ordning för sängen. Plåstra om min mage och sen sova!
Go natt!

Kommentarer

  • Frida H säger:

    Tack för svaret :) Jag ska skicka in en egenremiss nämligen. Fast skulle jag under de 1-2 åren få ihop pengar till en gymkort kanske jag kan gå ner de 40 kg jag behöver, helt själv.

    2012-03-09 | 15:47:02
    Bloggadress: http://livingdeluxe.blogg.se/

Kommentera inlägget här: