skeksis

"Good girls are bad girls that don't get caught"

Fredag 23 mars

Kategori: Allmänt

Det känns som om det är något viktig dag idag? Men jag kan inte minnas vad det skulle vara.

Nåja.
Jag ligger och myser med In Flames, mina "vi-hjälper-dig-att-andas-låtar". Man tackar :)
Jag är helt spänd i hela kroppen och jag längtar verkligen tills imorgon kväll. Åhh, Hunger Games. Sjukt vad tiden går. Läste dom för lite mer än ett år sedan drygt, och nu ska jag se filmen :) Och alla har väl vid detta nu fattat att jag lever för mina böcker och filmer. Jag tror jag ska skita i att skaffa familj, jag har ju redan min här :) Bland mina låtsas kompisar och alla män jag redan är "gift" med. Nej nu svävar jag iväg igen.

Men jag tom. drömmer och filmer och då är man beroende :)

Börjat jobba igen. Man blir minst sagt inkastad i arbetet. Men det känns skönt, jag gillar att ha något att göra. Man känner sig mer effektiv då.
Jag har lite ont i min kropp dock. Mina handleder bråkar med mig igen, och mina axlar. Men jag fick en ny övning på Mindfulness träffen i onsdags. Mindful yoga. Så det kanske kan hjälpa lite. Ska dock erkänna att jag har svårt att ta mig tiden till mina övningar. Jag glömmer bort det lätt och så är jag så disträ att jag försvinner iväg jämt och ständigt. Så då ska jag nästan göra det nu här efter så jag inte glömmer det.

Vikten rör på sig lite igen. Det kommer viktplatåer man passerar med jämna mellan rum. Men allt som allt är det 15 kg borta nu. Igår morse var jag nere på 102 kg. Snart under 100 strecket igen. Vilken milstolpe. Jag minns hur jag grät för mig själv när jag insåg att jag gått över den. Jag hade jätte svårt att acceptera vad jag gjorde mot mig själv och hade lovat att det aldrig skulle gå så långt. Men det gjorde det. Och det med besked.
Är inne på min sista vecka med purékost, så nästa vecka ska jag sakta börja äta vanligt mat. Och nu har jag börjat känna av "sug" mer. Saker som jag vill prova äta. Taco tex. Alla grönsaker där, gurka, lök, tomat och sånt. Just nu är det bara kokta grönsaker. Nej det ska bli spännande. Och det tvingar ju som sagt mig att tänka efter, vad gör jag? Och hur gör jag?

Och på tal om allt och inget. Jag har gnällt det senaste om allt från sim kort till mitt internet. Jag har fått hem en ny "dongel" till mitt internet, den har inte kommit igång än, så internet är fortfarande slöare än en pensionär med rollator i uppförsbacke. Men det ordnar sig förhoppningsvis när det nya börjar fungera. Och till telefonen då. Jag som är så tekniskt kunnig i allt... Ehum... Har bestämt mig för att ta mig an en iphone :O
Galna människa!!! tänker ni då. Men jag behöver förnya mig nu :) Med mitt nya liv på intåg. Vet inte riktigt när jag får den, men det skulle vara inom 1-2 veckor, och jag beställde det i söndags så. Önska mig lycka till. Det kan jag nog behöva, för denna telefon kan man inte kasta i väggen när det inte går som man vill. Det är ju inte en 3310 precis.

 

Jag fick hem skattebeskedet igår. 17.500 tillbaka. Man tackar, man tackar :D Kommer väl till pass till sommaren. Har 3 grejer som jag säkert vet att jag måste göra. Betala bilen, och så vill jag köpa en ny bokhylla/tv-hylla (det börjar bli ont om platser för mina filmer) Och så vill jag ju belöna mig med en ny spel konsol, det lutar åt ett xbox, min lillebror tyckte det var bäst. Så vi får se. Och så ska jag ju klart spara lite pengar också. Inte göra av med allt på en gång.

 

Har haft lite missöde med min lön som det är denna månaden, men det löste sig till något bättre när jag pratat med lönekontoret. Dom ville ge mig 5400 i lön :S Inte riktigt vad jag hade räknat med.

 

Men nu ska jag inte gnälla mer. Jag får smörja in min ömma kropp och göra lite yoga tror jag :)

 

Imorgon är det Hunger Games!! Är det någon som vågar slå vad om hur många gånger jag kommer se denna på bio? ;)

Kommentarer

  • Frida H säger:

    Oj, 17.500 kr?! Jag vet inte om man ska skratta eller gråta. Det innebär ju att du fått betala mer än 1000 kr i månaden till ngt du inte borde. Som sagt, det är skitkul med 17.500 kr i en klumpsumma och man kanske inte märker av då det är 1000kr som försvinner varje månad, dvs man aldrig räknar in det. Men det är fanimej tur vi har ett återbetalningssätt.

    2012-03-26 | 11:17:53
    Bloggadress: http://livingdeluxe.blogg.se/

Kommentera inlägget här: