skeksis

"Good girls are bad girls that don't get caught"

Fredag 2 mars

Kategori: Allmänt

God morgon alles!

Bra morgon. Och mina nätter blir bättre och bättre dom också. Jag vaknar ofta men jag känner mig utvilad när jag "vaknar" för att gå upp sen. Och det är tidiga morgonar men sen däckar jag vid 10 tiden. Men det är skönt för man känner sig härligt utmattad.
Sitter och skrattar för mig själv nu och lyssnar på Sean Banan. Mello låtarna.
Tror Loreen har en stor chans, men sen lägger jag ju självklart min egen röst någon annanstans :) Svårt att gissa ju! Nörd!

Jag hoppas på att få sms från siba idag, min mobil har lämnat verkstaden och det hade den redan igår morse, så jag hoppas jag kanske kan få hämta den idag. Ska smita in en sväng på väla också. Måste köpa ett par bra jogging skor. Det är inget vidare att vara ute och gå i skateskor. Gick en runda på 30 min med Cindy i förrgår och hade så ont i fötterna när jag kom hem. Så jag måste köpa ett par bra skor. Viktigt nu.
Hämtade hem mor igår. Hon såg ut som jag kände mig för en vecka sen, men detta kommer hon fixa galant!

Det blev ganska komiskt när vi var där. Dom hade en gästbok som vi skrev i. 3 Frimans på rad. Bra eller dåligt? ;)

Solen är framme idag :D Jag hoppas verkligen på att få köpa skor idag så jag kan ut och gå, det kan jag ju ändå, men det gör ont. Haha. Vadå expert på ursäkter?

Började med studien för Mindfulness i onsdags. 30 min övning varje dag, men det ska bli spännande och se vad det ger. Att man verkligen kommer in i det. Lära känna sin kropp. Just nu är det kroppskänning som gäller. Det ni, det gäller koncentration och avslappning.

Så var det det här med belöningssystemet.. Jag läste precis i Jennys blogg, och hon har gjort ett bra system av det liksom.
Men jag verkar inte riktigt komma på hur jag ska lägga upp mitt. Har redan gått ner 10 kg, ska det vara att jag unnar mig skor då? Hmm. Jag är så kass på sånt här. Fick tips av Frida också, men jag vet som sagt inte hur jag ska lägga upp det.

Kanske något sånt här då:
-10 kg: Nya träningsskor
-15 kg: ????
-20 kg: boka massage?
-25 kg: ???
-30 kg: Ullaredtripp för nya kläder
-40 kg: köpa ett xbox eller ps3?
-"när jag känner mig nöjd med min vikt" kg: klippa undercut

Haha, jag har verkligen inte tänkt igenom detta känner jag. Men det är samtidigt svårt. Jag har alltid resonerat så, jag tjänar mina egna pengar nu och kan köpa det jag vill har eller behöver, så hur ska jag få in belöning i det? Jag har ju alltid belönat mig med "skit" innan. Böcker och filmer köper jag ju alltid, så det kan jag inte belöna mig med. Hångla upp Anders Fridén eller Jimmie Strimell är nog inte så populärt med deras fruar, så den kan jag inte heller delge. Äsh vad fan. Kom med mer tips. Eller låt bli :)

Jag mår just nu bra ändå :D

Kommentarer

  • Ann-Charlotte Olsson säger:

    Hej min vän!!!

    Såååå kul att höra att allt är bra med dig :) Saknar dig på jobb!!!

    Hmm.... jag får nog komma in till dig nån dag så vi kan gå ut och promenera, inser att jag har 1000 orsaker för att slippa röra mig ;)

    Det där med belöning är inte lätt. Ska se om jag kan "klura ut" nån bra ide´.

    Ha det nu så jättebra så ses vi snart igen. (om jag känner igen dig när du kommer tillbaka) hihi.....

    Kram

    2012-03-02 | 21:47:09
  • Frida H säger:

    Fast jag tycker inte du ska ha med Ullared som belöning :D Det måste du ju ändå köpa, oavsett. Kör en weekend någonstans? :D



    Hmm.. Ja, det är nog svårt med belöningar.

    2012-03-02 | 22:48:13
    Bloggadress: http://livingdeluxe.blogg.se/

Kommentera inlägget här: