skeksis

"Good girls are bad girls that don't get caught"

Lördag 30 juni

Kategori: Allmänt

Jag har sprängande huvudvärk. Inte så att det varit en jobbig dag eller något, det bara kom över mig nu när jag körde hem.

Har varit på sommarfest hos Berntsen.

Stående händelse varje sommar. Lika trevligt som alltid. I år höll jag mig nykter. Men jag börjar själv bli lite nyfiken på hur mkt alkohol jag kommer tåla med min nya kropp. Kanske prova snart?

Fick träffa mitt näst-kusin barn, Sam också :) En mkt söt bebis. Han var sötare i verklighet än på bild. Och så luktar han gräddkola, som alla nyfödda barn.

Imorgon ska jag sniffa vidare på kära Alexander. Vi ska på jonstorps marknad. Har inte varit på marknad sen jag var barn, så det kan bli spännande.

I övrigt springer tiden förbi som vanligt. Och som alltid hinner jag inte med. Har hunnit kolla lite film och spela tv-spel både igår och idag faktiskt. En trevlig avkoppling, som jag saknar när jag inte hinner med den.

Har funderat mkt i veckan också. Över rädslor.

Jag är en människa som funderar för mkt. Inser jag nu.

Jag är inte precis rädd för döden, men jag har respekt för den. Men där är en massa andra saker som gör mig rädd, och nervös.

Jag är rädd för att träffa någon, men jag är också rädd för att bli ensam. Jag är rädd för att en dag bli mamma, men jag är också rädd för att ge upp min "egen tid". (om man får lov att vara rädd och egoistisk för en sån sak) Jag är rädd för att låta någon komma mig för nära, för jag är rädd för att såra någon.

Jag är rädd för att bli "vuxen", men jag är också rädd för att folk inte ska ta mig på allvar.

Visst är det löjligt att vara rädd för saker som ännu inte hänt? Och kanske inte kommer hända. Saker jag inte ens är säker på att jag vill göra eller bli.
Jag är en otroligt egoistisk människa. Just för där är mkt jag inte vill ge upp.

Nej, jag funderar för mkt. Och jag pratar med mig själv ännu mer. Ingen bra kombination.

Och på tal om ego, så fick jag mig ett "ego boost" idag :) Människor, släkt och vänner jag inte träffat nu på ett tag efter operationen, gav sitt beröm till mig. Och samtidigt som det känns fel att ta emot beröm för något jag egentligen inte gjort själv, så är det underbart att höra att folk ser på en att man mår bättre. För det gör allt så mkt bättre överhuvudtaget.

Min knäppa, märkliga och ganska egna släkt är ju ganska underbar och stöttande när man tänker efter :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: