skeksis

"Good girls are bad girls that don't get caught"

Måndag 16 januari

Kategori: Allmänt

Vet ni vem Patrik Sjöberg är?
Det är iallafall en biffig, kille som varit/är duktig inom idrott. Vunnit guld och så inom höjdhopp.
Inte alls så att jag själv är idrottsintresserad, men han är en kille man lägger märke till.

Han är ju inte det typiska "idealet" för en idrottare. Lång, biffig, tatuerad och små långt hårig kille, iallafall, det jag ville komma till.. Jag tittade på programmet "Det blir bättre" på 3:an i lördags. Då handlade det om honom. Han blev antastad av sin styvpappa och tränare under hans "stora era".
Jag kan inte låta bli att bli påverkade av människors historier. Och det är väl det värsta som kan hända ett barn/ungdom? Att man inte ens ska känna sig säker på ett av dom ställen man nog värderar högst i hela världen. Och av människor man ska kunna lita på.

Detta bevisar bara att vi alla, känd som okänd, inte är mer än människor. Och hur vi än ser ut, eller har växt upp eller vad som helst, det är ingenting som hindrar hur vi blir behandlade av andra runt omkring oss.
Ja jag har tänkt på detta ett tag.
Samtidigt som det är fruktansvärt, så är det bra att man tar upp det. Där finns så många som säkert bir utsatta och det måste tas upp. För att man ska kunna hjälpa.

Jag måste får fråga, är det någon annan, som spenderar en hel lördag, med att gå runt i en sliten tröja och byxor och ligger mesta dels i sängen och läser eller glor på tv? Eller det är bara jag som gör det? För det var så jag spenderade min lördag. Och det var underbart!! Jag älskar att bo själv. Att få vara själv och bara få dra omkring för mig själv. Vet inte om det egentligen är socialt accepterat när man är 25, meen, How cares?!?!

Mycket att göra i veckan, och snart börjar jag jobba igen. Ett besök på kvinnokliniken imorgon, kanske bjuda lillebror på frukost, jag har inte bestämt mig. Städa och tvätta ons, köra till Lund på tors, för att se hur det slutar. Begravning på fredag och sen är det jobb igen. Ja, så sen 25 årings liv ut idag alltså.

Och eftersom jag nu är en ägare till bluray spelare, måste jag köpa lika filmer, så nu har jag Unbreakable, the Bucket list och nyckeln till frihet att kolla in. Har ju också Avatar sen innan som måste kollas in.
Äsh, vem fan vill läsa om det här då?

Kommentarer


Kommentera inlägget här: