skeksis

"Good girls are bad girls that don't get caught"

Torsdag 9 februari

Kategori: Allmänt

Det tog ju bara nästan 2 dygn, 3 sim kort, 4 arga telefonsamtal och en chat konversation att få igång det där jävla abonnemanget igen.
Och som kompensation får jag en ring pott på 100 kr. Woho! Se hur jag jublar.

Jag ska inte tråka ut er med hela historien, för jag själv är så trött på den nu efter att ha dragit upp den för 5 olika personer i olika samtal och under chatten.

Jag säger då bara: GALET! Det är sjukt alltså. Jag känner mig som en idiot också, för jag ber ändå om ursäkt varje gång jag behöver prata med en ny, men blir lika arg också för jag måste säga det igen och för att få olika svar hela tiden. Och för att jag egentligen är så teknisk okunnig. Jag kan det, jag tror mig behöva kunna och det jag orkar bry mig om att kunna, men annars bryr jag mig inte något särskilt. Det ska ju finnas så många andra som kan det.

Har varit på en föreläsning med Björn Hellkvist på biblioteket idag. Han är/var tränare för rögle för dom som inte vet, men mer än så vet ju inte jag heller egentligen. Eller jag fick lära mig idag. Iallafall, killen är 35 år och har Parkinson. En hemsk sjukdom. Men jag kände mig nöjd när jag gick därifrån, alltså att det gett mig någonting. Man jobbar ju med den sjukdomen, som vanligtvis drabbar gamla och äldre. Så det var intressant och givande.

Dag fyra annars, det känns bra. Jag kan inte säga att jag varit fläckfri, för jag har utsatts för frestelser lite överallt. Så jag har smakat lite på saker som kommit i min väg. Men 3 av 6 kg är borta, och jag har 2 veckor kvar, så det ska jag nog fixa. Får ta mig i kragen och dricka ännu mer så jag inte känner av hungern bara. Men det blir lite jobbigt när man ska stå över maten på jobb, känna doften av det och så.

Sen har dom vinterkräksjukan på en annan avdelning också. Inte precis vad jag behöver nu. Så mina redan torra och fördärvade händer ser om ännu värre ut nu än annars för man spritar och tvättar dom så mkt. Men det sista jag behöver är att behöva skjuta upp min operation för jag blivit magsjuk. Inget hit precis. Och jag kan ju inte dricka konjak eller whiskey som dom annars säger man ska göra :) Dels för jag bantar men också för att det är så vidrigt att det inte är värt det om det inte skulle vara 100% garanti på om man höll sig frisk.

Iallafall, jag hoppas jag är kontaktbar för omvärlden nu iallafall. Har fått och har skickat sms. Och provat ringa och det ska ju förhoppningsvis fungera nu.

Läskigt, jag har känt mig ganska naken "utan" min telefon i 2 dagar.

Kommentarer

  • Tele2 säger:

    Hej Bellate,



    Det är väldigt tråkgit att läsa att du fick problem med din telefon vid simkortsbytet. Vanligtvis aktiveras simkorten utan problem när man följer instruktionerna i brevet så vi får verkligen beklaga de besvär detta orsakat dig. Anledningen till att vi skickat ut nytt kort till dig och flera kunder är för att du ska få full funktionalitet på abonnemanget hos oss. Vi hoppas att detta framöver kompenserar för de problem bytet innebar för dig.



    Med vänliga hälsningar



    Michaela Lindell, Tele2



    [email protected]

    2012-02-10 | 15:17:50

Kommentera inlägget här: