skeksis

"Good girls are bad girls that don't get caught"

Tisdag 28 februari

Kategori: Allmänt

God dag :)

Nu precis ringde min telefon för att påminna mig om mitt e.m mål :) Idag får det bli lite äppeljuice :) Naminam! Jag gillar juice.
Har varit iväg och handlat med lillasyster i förmiddags. Kändes underligt att handla mat igen, men så duktig jag kände mig när jag gick därifrån med en hel ica-kasse full med grönsaker jag får äta om en vecka :) Det kommer ju vara länge, men det kändes ovanligt bra. Och inget skit som trillade ner i påsarna "av sig själv" heller :) Fantastiskt!

Det är som om man på något sätt programmerat om mig under tiden, men ändå inte. Jag har bara förstått och vill ta detta på allvar. Det är ju en "once in a lifetime"-grej man inte gärna vill slänga bort.

För att påminna er om mina gaser i magen då, så måste jag berätta att det har lättat. Jag kan inte rapa och fisa på beställning längre, men jag är inte heller uppsvälld längre. Och jag har till och med lyckats "lämna ifrån mig". Så jag slipper använda det dära hemska lavemanget jag köpte, om ifall att. Huuuh.

Vi körde upp en sväng till storebror och skulle lämna av något och där stod mina båda, svettiga bröder och tränade i den äldres sovrum. Jag blev förundrad och en gnutta avundsjuk på hur smidig min äldre bror är nu för tiden. Han har ju absolut jobbat sig till det, men det är också en grej man inte riktigt hunnit med. Han är så liten nu förtiden. Min "lilla" storebror.

Imorgon blir det en tidig morgon igen. Fast jag har ju bara tidiga morgonar nu känns det som. Vaknar vid 6.oo snåret och sen är drar man sig lite och sen är det upp och äta och se vad världen bjuder på idag. Imorgon är det dags för min mor. Och det kommer bli så bra!
Jag har redan min första vecka avklarad. Tiden går ju så läskigt fort.

Tänkte väga mig imorgon för att se om det hänt något. Jag känner inte av något än, men kroppen har ju en del inställningar den ska göra. Det tar emot att erkänna, när man misshandlat sin kropp som jag gjort, men därför, vill jag också göra det bästa av det jag blivit given nu.

Jag började på 116 kg. Jaa, ingen lättviktare precis. Skulle gå ner 6 kg till op-dagen. Sagt och gjort, nästan, 110,4 låg jag på då. I lördags kollade jag mest för skojs skull, då var jag nere på 107.4. Så visst händer det saker, men sen ska man ju inte hänga upp sig på det för ofta. Så jag ska försöka en gång i veckan och sen dra ut på det och ta det varannan vecka.
Spännande.

Och Frida kom med tips till min belöningstrappa. Så jag får anamma några av dom och så återkommer jag med vad jag bestämt mig för, om jag lyckas bestämma mig :)

Jag ser faktiskt fram emot att få köpa sim kort och kunna gå och simma om 3 veckor :D

(på tal om ingenting, men min farfar skulle blivit 18 år imorgon... Eller 72. Man får ju se det hur man vill :) )

Kommentarer

  • Frida H säger:

    Åh, det är så spännande att läsa om din resa!! Jag vill också få hjälp med min vikt nu. Jag fixade det ett tag men mitt psyke är så påfrestat av allt annat att vikten blir drabbad, åter igen :(

    2012-03-02 | 19:41:23
    Bloggadress: http://livingdeluxe.blogg.se/

Kommentera inlägget här: