skeksis

"Good girls are bad girls that don't get caught"

Söndag 30 december

Kategori: Allmänt

Gjorde du något år 2012 som du aldrig gjort förut:

Operationen. Den hade jag ju knappast gjort förr :) Annars inget nytt tror jag.

Höll du några av dina nyårslöften:

Som vanligt så minns man aldrig sina löften, så jag får väl säga: "löften är till för att brytas", höhö.

Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år:

Så klart. Jenny och Jim fick ju Samuel. Och Cindy och Mile fick "min present" Alexander.

Dog någon som stod dig nära:

Jo tyvärr. Farfar dog ju den 1/1-12. Och sen tyvärr två bekanta också. Så det har inte varit något bra år på den fronten.

Vilka länder besökte du:

Danmark och mitt numera älskade England :D

Är det något du saknade år 2012 som du vill ha år 2013:

Nej, inte det tror jag inte. Mindre bråk kanske. Och att jag äntligen ska ta tag i saker och mitt liv :D

Vilket datum från år 2012 kommer du alltid minnas, och varför:

Den 22 februari, då jag fick en "andra chans" till livet.

Vad var dina största framgångar i år:

Att jag tagit tillvara på min vardag (till vis del), att jag numera är "Tant Bella" :)

Största misstaget:

Alltså, jag är ju otroligt klumpig av mig, så jag kan inte komma på något just nu. När knäet låste sig i danmark kanske?

Har du varit sjuk eller skadat dig:

Ja det var ju incidenten med knäet då ju. Annars? Nja, inget värt att nämna..

Bästa köpet:

Lupon, iPhonen.

Vad spenderade du mest pengar på:

Kläder ju (faktiskt) och i vanlig ordning böcker och filmer

Gjorde någonting dig riktigt glad:

Att själv må bra igen. Att få vara "Tant Bella", och min familj

Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om år 2012:

Don't you worry child (Swedish house mafia), Dansa Pausa (Panetoz), Nu får du gå hem (Stiftelsen)

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år:

Gladare. Det kommer liksom av sig själv när man får hjälp på vägen.

Rikare eller fattigare?:

Fattigare. Alla nya kläder kostar ju :)

Vad önskar du att du gjort mer:

Ändå umgås mer med nära och kära.

Vad önskar du att du gjort mindre:

Läst kanske? Men det är ju ändå en stor del av mig, så det blir svårt. Som att amputera ett friskt ben, typ.

Hur många One night stands?

Är det när man står på ett ben??..... Kanske?.....

Blev du kär i år:

Ja, i två små jätte söta pojkar. Samuel och Alexander. Ni har en speciell plats i ens hjärta.

Hatar du någon nu som du inte hatade i början av året:

Jag kan inte säga hatar, för det är motsats till kärlek. Men jag tyvker sjukt illa om en person, för dess handlingar, det gör jag.

Största musikaliska upptäckten:

Stiftelsen och Takida faktiskt. Jag vet, jag är lite efter...

Något du önskade dig och fick:

Operationen. Filmer, presentkort och en massa massa andra bra "Bella-grejer".

Något du önskade dig men inte fick:

Pengar, brist vara på det för alla tror jag.

Årets bästa filmer:

Breaking Dawn part 2. Batman- Dark knight rises (min man är ju med där)

Vad gjorde du på din födelsedag?

Jag bjöd på kvällsmat hos min kära mami, med endast do närmsta där. En lugn och trevlig kväll

Finns det någonting som skulle ha gjort ditt år ännu bättre:

Kärlek?

Hur skulle du beskriva din stil år 2012:

Krympande :D Och jag använder jeans, när hände det liksom!?!?!

Vad fick dig att må bra:

Film, böcker, musiken, familjen och vännerna

Vem saknade du:

Mormor och morfar, och farfar.

De bästa nya människorna du träffade:

Utan tvekan Sam och Alexander

En värdefull läxa du har lärt dig i år:

Att ta tillvara på nuet. Njut av det medans man kan och med dom man vill ha runt omkring sig.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: