skeksis

"Good girls are bad girls that don't get caught"

Fredag 14 december

Kategori:

Tidig morgon.
Har varit vaken en timme.
Ha, sover gör jag nuförtiden, även om jag vaknar tidigt och sen sitter och sover varsom, närsom eller hursom :)

Jag tycker själv att jag förtjänade att somna tidigt igår. Gick på väla med Cindy och Alexander igår. Fick fatt i några julklappar. Hade varit på hudmott. på morgonen. Kändes sådär kanske. Slösade mer eller mindre 1 timme (varav 45 min var i att vänta fast tiden var satt till 9.40) och 300kr på ingenting. När min läkare väl kom in, undrade han vad jag ville, fast att det var han som skickat remissen.
Men det vägde kanske upp lite att han ändå känner igen mig och faktiskt sa att jag såg ut att må jätte bra. Fast han skämdes när han frågade om jag gått ner i vikt :) För van vet att det pr en känslig fråga, haha.

Men alltså har jag egentligen gjort av med 700kr helt i onödan denna månaden. Blä sa katten, sen dog den.
Shit happens.

Satt och slog in julklappar i 4 timmar igår. Inte min favorit syssla precis. Och vadå? Skiten ska ändå Rivas av sen, så varför slå i dom som om det vore små barn? Eller nått. Haha.

Annars är det massa jobb som gäller nu. Hela jul och nyår, så det ger lite mer pengar i januari. Ska på the Hobbit med Mr T på söndag. Ska bli spännande :)

Kom och tänka på en sak härom dagen. En av mina damer på jobb, ber alltid om familje delen av tidningen först. Jag förstod inte varför först, men nu ser jag det. Där är alla dödsannonser. Hon tittar varje dag om där är någon hon känner eller vet vem det var.

Det satte sig som en pil i hjärtat på en. Jag har länge haft en bild för mig, att jag inte kommer bli äldre än 50, och här har jag damer och herrar på 80-90 år, som läser annonser efter sina bekanta och vänner.
Jag har tyvärr fått läsa några om mina egna vänner och bekanta. Men tänkt att göra det till en "ritual" att alltid börja sin dag med det?
Undra hur det känns? Undra om man då tänker: "När är det min tur? När kommer dom jag känner, läsa mitt namn?"

Vissa saker får en att tänka efter, på gott och ont.

Nu ska jag försöka kolla in lite one tree Hill igen, eftersom jag inte kan sova.
Och efter att man funderar, gör det inte saken lättare precis :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: