skeksis

"Good girls are bad girls that don't get caught"

Torsdag 9 augusti

Kategori: Allmänt

Okej, en bröst operation ska det garanterat bli när jag är klart med allt annat. Dom kära vänner ser ut som ledsna hundöron nu förtiden. Mjuka skinnpåsar. Huh, läskigt. Nej det måste rättas till. Kosta vad det kosta vill, men det är ett måste.
 
Jaha? Hur har er torsdag varit?
Själv har jag hälsat på min bror, ätit lunch med mamma och syster på stan och bara "chillat" liksom. Beställde filmer igen, men det är till när The Dark Knight Rises kommer ut. Så tänkte jag uppgradera min Batman samling, så jag beställde alla tre i bluray. Yaaay! Har precis räknat på det, i oktober får jag hem filmer för 1400 :S
Jösses.
 
Men det är en tv-box och ett tv-spel involverat så, därför springer det iväg. Men vad fan, jag lägger ju inte pengarna på mat längre, så då får jag köpa något annat. Och julklapparna får bli lite billigare i år, än de brukar vara :)
 
Jag har funderat också. Igen. En sak som retar gallfeber på mig.
Val.
Alla människor har en möjlighet att göra val. Bra eller dåliga val, men alla kan man göra dom. Ja, och jag kommer låta som en elak människa, men alla får stå för sina val. Jag retar mig på att folk kommer och säger att än det ena eller det andra har ställt till det för folk. Men vad fick dig att göra som du gjorde då? Jo ditt val! Alla människor har ett val att ta ställning till. Ska jag svänga höger eller vänster? Ska jag slå honom eller inte? Ska jag ta livet av mig eller inte? Allt består av val som människor väljer att göra. Och därför gör det mig förbannad när man "försvarar" en sak, genom att släta över det med något annat, när du faktiskt gjorde ett val. Jag vet själv hur det är att lida för mina val, vilket också ledde fram till en operation, som jag egentligen inte skulle behövt göra, om jag gjort rätt val.
 
Nej, ursäkta, men det känns som om det enda som varit på tapeten i mitt liv den senaste tiden, är hur människor valt. Eller vad dom väljer att göra, som sen går ut över andra. Stå upp för ditt liv och dina val! För det är du som ska leva med dom resten av ditt liv sen. Ibland blir det dock jävligt många andra som också får lida med dig, och det är inte rätt.
 
Jag har gjort min del i att ställa till inte bara mitt liv, utan andras i min omgivning också, men jag försöker ta lärdom av det, och bättra mig därefter. Och om någon är av annan åsikt, så snälla säg. För jag vill inte gå emot mitt eget ord.
 
Jaha barn, nära och kära, grannar och bekanta. Minns ni när jag skrev att det var semester om 8 veckor? Om 6 veckor? Om 4 veckor? Nu är det snart kommet. Om en vecka exakt, har jag precis gått på semester! Åter igen, inte för jag tvunget känner att jag behöver det, men det ska bli skönt att bara få rätta mig efter mig i 5 veckor. (Egentligen 4, men man lägger ju sitt schema smart för sig.)
Har hunnit kolla 2 av dom, hur många var det nu? 28 filmerna som väntar på mig. Nästa vecka får jag dessutom hem Hunger Games :D Yaaaaaaaay!
 
Just nu sitter jag och återupplever min barndom med King Kong lever. Där satt vi i soffan, jag och mina lillebror, som av extas alltid drog sig i snoppen, mohaha! Vi fattade inte ett ord, men det var ju King Kong, hur mkt mer behövde man veta?
 
Jag är sugen på chai latte. Och nu har jag ju både pulver och mjölk hemma :D

Kommentarer


Kommentera inlägget här: