skeksis

"Good girls are bad girls that don't get caught"

Torsdag 23 augusti

Kategori: Allmänt

Är det verkligen bara den 23 idag?

Ja uppenbarligen. Känns bara som om det vore typ den 28 eller något. Eller vad pratar jag om?!?

Jag är vilse nu förstår ni. Har varit igång med att städa och röja upp här hemma nu i två dagar, eller egentligen i tre. Började i tisdags. Men kom inte så långt, fortsatte igår, men kom inte mkt längre och idag har jag gjort klart. Jag har sorterat en massa och ska slänga mkt och lämna en hel del till loppis också. Där står 4 stora påsar i hallen plus en kattpelare. Jag har ju bara inte plats till allt.

Jag kom över mina brev och gamla dagböcker igår. Läste breven från Jimmy (som försvann för många år sen nu). Och jag började läsa mina gamla dagböcker. Innan har jag mest bläddrat i dom. Men nu ska jag läsa dom.

Och, ursäkta mamma, jag vet att du läser här ibland. Men jisses vilken slampa jag var. Eller ombytlig iallafall. Där är ju ett nytt namn på varje uppslag. Och då var där 3 dagar emellan varje gång, inte tre månader som det är nu.

Men det är kul att sitta och minnas. Otroligt också hur minnet fungerar. Att man kan få tillbaka den känslan, doften, smaken igen. Har precis kommit till den delen i mitt liv då jag fick mitt hjärta krossat, på riktigt, för första gången. Och jag kan även nu när jag läser det, må dåligt över det. Precis som, ibland kan jag känna doften av en viss parfym, som en gammal pojkvän använde. Och genast är jag 15 år igen och ligger i hans tröja och sniffar.

Otroligt och samtidigt väldigt läskigt hur hjärnan fungerar.

Idag, kan jag ärligt säga att jag hade en otroligt bra tid på nyhem. Men när man läser dagböckerna, låter det lite annorlunda. Haha.

Sitter och lyssnar till theme musiken till Hunger Games. Det är riktigt bra. Undra när den skivan kommer ut? Jaa, för vet ni, jag köper fortfarande mina skivor!

Men å andra sidan bör jag hålla i mina pengar nu. För ni vet det där med att jag lämnade bilen på service? Ni vet att jag önskade att dom inte skulle skinna mig?... Jo, det var ju just det.

Kalaset går på 7500... Ja ni får gärna bli chockade. Men vet ni, jag orkar inte bry mig, Bilen behöver jag, och det måste fixas, klart surt med så mkt pengar. Men min första tanke när killen i luren sa det var: "Men då blir det inga julklappar i år..."

Ja, det var min första tanke. Sen kom ju också, faaan jag har inte så mkt pengar. Så då fick vi ringa "the bank of pappa", som räddade situationen :D tack pappa!

Så om någon känner en väldig impuls att göra något bra och viktigt, så kan ni alltid skänka mig en slant eller två :)

Nej men bilen kommer ju förhoppningsvis bli bra sen. Så jag kan återgå till mitt, det kan jag ju ändå, nåja.

Nej, på tal om att göra av med pengar... Nu ska jag betala min räkningar. Wohoooo!

Sen blir det True blood! Naminammmm!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: