skeksis

"Good girls are bad girls that don't get caught"

Söndag 29 april

Kategori: Allmänt

För att beskriva en del av min gårdag, med lite kortare ord ska ni här få mitt sms till lillasyster:

"Okej efter en sjukt skum morgon har jag nu äntligen fått ordning på den.
Hittade inte min plånbok hemma, det visade sig att jag glömt den i bilen igår.
Dom hade inte fler väskor på Rusta, så jag fick pengarna tillbaka och gick och letade på öb istället.
Bestämde mig då för att köra och in och prova lyckan på rusta i hbg istället,
och som hade samma väska som faktiskt fungerade!
Hurra!
Och där låg tom ett expert sidan om. Smiter in där för att köpa kameran.
Som visade sig vara piss, man måste ha AA batteri i den.
Så jag köpte en Olympus för 100 kr  mer plus ett minneskort.
Nu har jag gjort av med alldeles för mkt pengar, men hittade plånboken,
fick tanka bilen en onödig extra gång, fick en väska som fungerar och en ny kamera.
Hur har din morgon varit? :) "

Jodå, jag fick ordning på allt till slut. Och hade en riktigt bra dag till på det.

Efter mina bravader fram och tillbaka med resväskor och kameror så hann jag inte hem om för att äta middag innan jag skulle möta T i stan. Jag körde in på mcdonalds och köpte en liten burgare och liten pommes. Det gick väldigt bra att äta, men det var inte särskilt gott. Efter att nu ha vant sig vid hemma lagad mat så var det ganska äckligt med snabbmat. Men då vet jag det, och har nu också provat det.

Var och kollade T's vernissage i stan och sen hem till honom för att sedan dra vidare och spela bowling. Jag vann, även om det var en jämn kamp och jag först hade hittat ett "jinxat" klot. Sen körde vi faktiskt till mcdonalds igen, inte för mat. Nej efterrätt :) T ville ha paj och jag vågade mig på att prova en mcflurry. (eller hur dom nu stavas) och det gick också väldigt bra. Glass är ju jävla gott alltså :)
Sen hem till dom för att bara chilla. Och där blev det pizza till kvällsmat. Så matmässigt igår, var det ingen nyttig dag, men det var lördag och min första gång jag provade på allt. Man börjar så väldigt försiktigt för man tror magen ska vända sig ut och in. Ha..

Jag kom också på att jag inte gett er någon "före-efter" bild på mig heller. Men jag ju inte precis varit med på foton den sista tiden, så jag får återkomma med det nu när jag köpt en ny kamera och snart åker på semester.

Jag mår bra, förkylningen är borta igen. Mötet med tränaren på T.A i torsdags gick bra, och jag längtar faktiskt till jag kommer hem och får börja träna. Jag ser riktigt mkt fram emot det.
Jag har nu gått ner 23 kg. Vågen stod på 94.6 imorse. Igår fick jag på mig ett par byxor som jag endast använt en gång för över 3 år sedan när jag köpte byxorna. Märklig känsla.
Fick byta ner mig i storlek i kläderna på jobbet också. Fick på mig de ljusblå tröjorna som jag inte heller kommit i på 2 år. Åter igen, en märklig känsla.

Så ja, det händer grejer. Och människor pratar med mig när jag är ute, jag såg tom. en kille som kollade in mig igår (det kan ju också vara för jag ser ut som en påse nötter med mina förstora kläder) men jag ser saker jag försökt glömma och gömma mig för väldigt länge. Och det är ganska häftigt.

Hämta tvätten, spela lite tv-spel, lämna tillbaka en bil, börja packa och imorgon ska jag lämna iväg mitt hjärta. Tror han märker att något är på gång. Han är väldigt mysig. Kommer och puffar på en. Åh mitt lilla hjärta, jag kommer få ångest när han är borta imorgon...

----------------

22.30

Jag har en massa ångest för att lämna bort mitt lilla liv imorgon :(
Hur ska jag klara mig utan honom i en vecka?

Jag ska nog aldrig bli mamma, för jag klarar inte av saknaden...

 

Min bebis! <3

Kommentarer


Kommentera inlägget här: