skeksis

"Good girls are bad girls that don't get caught"

Söndag 1 april

Kategori: Allmänt

Jag är otroligt trött idag.

Det har varit en hel späckad helg och jag har kommit i säng sent och det sätter sina spår nu. För jag känner mig urgammal. Haha. Inte med det sagt att jag inte haft en trevlig helg, för det har jag.
Plus att jag tror att Cindy smittat mig med sin förkylning.

Första veckan med riktig mat alltså. Jag mår bra :)
Jag äter knäckebröd för första gången på 2 månader och jag älskar det. Jag tycker ju så mkt om det. Men jag hade problem med att veta vad jag skulle handla i fredags när jag var iväg. Jag minns knappt vad jag åt innan min operation och ännu mindre vet jag vad jag kan äta nu. Man får ju klart känna sig fram, men det kände dumt och inte vet vad jag skulle köpa. Men jag har massor med grönsaker i mitt kylskåp iallafall.
Det är alldeles grön och det är inte mögel :D (vill bara poängtera att jag aldrig haft mögel där heller, men ändå)

Igår vägde jag 100.4 :D Så nu har jag gått ner 17 kg. Så sedan den 6 februari har jag gått ner 17 kg. Och jag är snart under det där dömda 100-strecket. Underbara känsla.
Ska på återbesök nu i april också. Ska bli spännande och se vad som säger. Hoppas man sköter sig enligt dom :) Haha.

Nej jag var på tillställning hos en arbetskamrat i fredags. Innan dess var det jobb och handling som gällde. Och det gick undan. Var hemma sent och kom inte i säng förrän 3-tiden. Har inte varit uppe så länge alls sen jag blev opererad. Sen var det upp tidigt igen igår, för att gå till gymmet med Ted. Vilket jag INTE alls kände för. Nervös var jag, och trött. Och jag är ju ingen gym människa så varför gick jag med på detta?!?
När jag väl kommer till min vän, berättas det att det även är öppet hus och där kommer nog vara en del människor.
Great! Ännu mer människor som kommer stirra och glo på en människa som svettas som om hon stod i duschen.
Tyvärr är det så att jag alltid lidit av detta problem. Har alltid tyckt det varit jobbigt med svett. Och får alltid för mig att människor stirrar extra mkt just för man svettas. Och till det då att man är en tjockis.

Men väl där, gick allting jätte bra. Människor tom. pratade med mig, som om jag vore en av dom.

En av dom.

Nej jag var väldigt nöjd efter mitt lilla pass med Ted. Och jag ska absolut kolla upp mer och gå tillbaka. För det kändes väldigt bra när man väl var där och jag sprang mellan alla olika grejer jag ville testa, så Ted fick tom. säga till mig att jag måste vila mellan varven. Jag har lite träningsvärk idag, men inte så farligt som jag trodde.

Jag hade senare på kvällen en mkt trevlig stund med min goda vän Therese. Vi var och såg Hunger Games (gång nr 2 för min del) och jag gillar filmen ännu mer än förut. Sen gick vi hem till henne och snackade skit tills klockan blev 2 igen. Och åter igen kom jag i säng sent, och eftersom min dygnsrytm nu mera är att jag vaknar kl 7.00, så gjorde jag även så idag. Frukost och sen ligga och dra mig och små slumra i sängen för att nu sitter här och strax ska gå ner i tvätten.
Jag har haft en väldigt bra helg, och jag tackar Therese otroligt för stöd, prat och allt som hör därtill.
Fick äntligen träffa min kära Asma också i fredags.

Nu ska jag bara se till att spendera tid med min kära fru också. Hennes saknar jag jämt.

Låt oss hålla tummarna för att min förkylning inte håller i sig, att jag kommer igång med träningen snart, och att jag ska känna mer gemenskap till andra människor. Och inte bara tro att jag är ett ufo bland alla stjärnor....

Kommentarer


Kommentera inlägget här: