skeksis

"Good girls are bad girls that don't get caught"

Torsdag 13 oktober

Kategori: Allmänt

Jag känner av sviterna från igår.

Igår var nog fan året värsta dag. Och jag mår kass.

Dagen igår började så underbart att jag vaknade tjugo över fyra på morgonen, (skulle upp sex) men kan inte somna om, så jag får ligga och läsa.
Och kvällen innan insåg jag, att jag nog fått punktering på bilen, men hoppades på det bästa. Men när jag gick ut, så var det ett faktum. Jag hade jättttte mkt punktering.
Så jag gick bort för att ta bussen, som jag inser, att jag missat, för dom har ändrat tiden och det hade jag glömt. Så jag fick ringa jobbet och säga att jag blev sen. Till detta hör, att jag inte kunde gå (vilket nog hade gått fortare annars) för jag har inflammation i min stortå. Men jag ringde lillasyster så hon stack upp tidigare.
Dagen på jobb sen gick ganska bra, men jag flöt mest runt i en dimma.
Och sen kom e.m och jag skulle på massage :) Och den tackar jag för. För det behövdes. Men jag höll ju på att bli sen till det också, återigen för att jag glömt att dom ändrat busstiderna. (och min jävla tå som bråkade med mig)
Men sen kommer alltså pricken över i:et

Pappa hjälper mig ut med bilen till verkstan, så vi sprayar skum i däcket och kör ut. Sen lurar han mig först att mina vinterdäck är ett par "skrott-däck", men det var inte dom, men jag måste köpa 2 nya vinterdäck också iallafall. Men till mina sommardäck, det visar sig iallafall vara en spik som punkterat. Och det ska gå och rädda. Så jag kör in till en däck firma. Nej då går det inte att rädda, enbart för att jag och pappa sprayat det med skum. "Annars var ju däcket fint" Pung. Ett nytt däck alltså, okej. Det gör ont, för det är mina fest pengar, men jag måste ju. Helt plötsligt är där ett däck till som behöver bytas, och då hade han inte samma däck, så det fick bli dyrare däck. Nu, mina kära läsare, kusiner och vänner, kommer det "fina" i kråksången. Jag fick köpa två nya sommardäck (som ändå ska bytas ut snart, och jag måste ändå köpa nya vinterdäck också) och lägga alla mina sparade (än så länge) festpengar, 2000 kronor på däck!

Så jag kommer att få bjuda på filmjölk på min 25 års fest.

Ibland är världen så jävla grym. Visst, man tjänar ju pengar för att göra av med dom, och nej jag är inte dum i huvudet, för jag förstår att en bil kostar en massa, men varför ska allt komma på en gång?!
Nej det var verkligen inte min dag igår...

Mina guldkorn var klart att jag fick massage och att min älskade kusin bjöd mig på mat, även om jag i min iver att hjälpa henne, lyckas bränna våra stekta ägg, hmpf.
Nej jag fick kvalitets tid med Cindy och vi satt och beklagade oss över hur surt livet är med dyra bilar och pengars värde.

Vi har kommit fram till att vi ska bli miljonärer, vi har bara inte kommit på hur än...

En bra sak då är, jag har läst ut Det...
Nej det fick mig inte på bättre tankar idag. Fan ta gårdagen, fan ta den!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: