skeksis

"Good girls are bad girls that don't get caught"

Torsdag 10 november

Kategori: Allmänt

Nu sitter jag i sängen med min krigare sidan om mig. Han sitter mest och myser, och jag med honom.

Som vanligt måste jag tacka kusin vitamin Cindy för fint omhändertagande. Hon bjuder på fika och mat varje gång jag kommer, känns lite dumt det också, nästa gång måste jag bjuda. Fast hon vågar kanske inte om jag bränner ägg, jag menar, vilken annan skada kan jag orsaka?! :) Nej, blir jag hemlös flyttar jag hem till dom, jag kan bo i deras garderob och ta hand om allt. Bara ni ger mig lite böcker och vatten ibland, så är jag nöjd :)

Jag har precis tittat över mitt julschema. Jag är ju inte riktigt nöjd ska jag erkänna, men jag har å andra sidan ändrat till det mesta själv. Men det blir en hektisk jul. Men sen ska jag ha en veckas semester i januari, som jag brukar. Så det blir nog bra. Måste ju be min bror om hjälp med min bil innan den ska besiktigas också så.

Okej, så. Jag pratade med min läkare i förgår. Jag har början till reumatisk värk. Ligger visst precis på gränsen. Jaha. Inte så jag kommer bli invalid och det kanske inte blir någon förändring alls, och det är ganska skönt att veta varför jag har ont. Men ja. Jag vet egentligen inte vad jag ska säga. Jag skulle komma ner när jag hade annat ärende där, så skulle han ta fler prover, för min sänka (?) var visst inte helt bra heller.

Jaja, så. Nu vet jag iallafall.

Jag blev lite förbannad igår. När man har skickat ut inbjudningar och fått svar, handlat allt som ska handlas och ändå får veta "i förbifarten" att någon inte kan komma. Då blir jag sur. Inte så att jag inte fattar att folk kan få förhinder, men när hade man tänkt berätta det för mig, om vi inte börjar prata om det då?! Sånt är inte snyggt.
Och ja, jag tänker vara trångsynt och långsynt eller kalla det vad man vill, men så gör man inte.
Nej, men jag blev besviken, för jag tycker att man hör av sig om man fått förhinder. Inte skickar budet med någon annan när det väl är dags.

Ja det är ju en jävla tur att jag själv är så perfekt! Haha. Nej men ja, jag blev besviken helt enkelt. Just för det ligger så mkt planering, tid och pengar bakom. Och ja, det är taskigt.

Nu ska jag inte beklaga mig här hela förmiddagen, jag har att badkar som väntar mig.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: