skeksis

"Good girls are bad girls that don't get caught"

Söndag 13 november

Kategori: Allmänt

Nu är bitterfittan tillbaka igen! Woho!

Farsdag idag. Jodå, jag har messat pappa och gratulerat. Han fyller år imorgon också, så två dagar på rad får han grattis sms. Och min älskade Asma fyller också år imorgon! (Så säg grattis för fan!!!)
Det är synd att vi inte ses snart, men vi kommer ha en bra nästa helg ändå, hoppas jag :) Hon får njuta för oss båda.

Okej, nu har jag funderat igen. (Snälla, kan ingen få henne att sluta?!?!) Jag var på barndop igår. Och Emil, lilla hjärtat var så duktig och söt. Och han kommer säkert charma in sig hos alla när han får på sig sina byxor med tillhörande väst och röd och svart rutiga skjorta som han fick av oss. (Stolt idiot)

Iallafall. Det är vid såna tillfällen man funderar, eller jag. Jag blir 25. Min mamma var mamma innan hon fyllde 25. Visserligen har jag alltid sagt att jag inte vill ha barn innan jag fyller 25 (Mission accomplished), men där är så mkt som händer runt omkring en som ändå får en att fundera. Många har fått barn, ännu fler är sambos, förlovade och mkt därtill. Och det är precis som det ska vara, det är så man vill att det ska vara. Men någonstans i världen, har jag "sprungit bort mig". Jag älskar att bo själv, jag och Troll. Jag tycker det är underbart att anpassa livet efter mig själv, att inte egentligen behöva ta "hänsyn" till någon annan. Men samtidigt vill jag också ha "det där". Men jag har fått för mig helt säkert, och har känt så ganska länge... att det aldrig kommer att hända mig. Jag kommer inte att få "det där". Barn, sambo, hus, volvo... (jodå, någongång ska jag äga en c30, det har vi redan pratat om. Och gifta mig tänker jag inte göra. Då är man bara ett steg närmare skilsmässan)

Nej men på riktigt. Så är det. Det är inte så att jag inte vill ha allt det där, för det vill jag. Men jag tror inte jag kommer få det. Kalla mig synisk, trångsynt och deprimerande. Men har något fastnat, så har det.

Ja.

Det blir en hektisk vecka. Det är mkt som ska hinnas med, och fixas med. Men det ska nog gå.
Allt går, med våld, vilja och vaselin!

Woho!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: