skeksis

"Good girls are bad girls that don't get caught"

Söndag 22 maj

Kategori: Allmänt

So, so. Världen gick inte under. Vilken besvikelse... Ehum.
Det är ju inte första gången den där domedagsprofeten har haft fel heller. Varför ska han stressa upp sig så då? Andra gången han har fel nu... Lite pinsamt liksom. Det är ju inte precis som om han gissat sig till vilken soppa dom ska servera på torsdag, utan att världen ska/skulle gått under. Jaja, kunde vatt, skulle vatt, men ack ack!

Grattis på födelsedagen lillebror!
Ska ner en sväng ikväll. Sen är det ju jobb igen imorgon.

Var på bio igår... igen :D Men jag gillar't :)
På vägen till Ted var jag med om det bästa på hela dagen. Mötte en kvinna, som förmodligen var ute med en boende, från något av boendena här uppe. Hon möter mig lite före en farbror och frågar mig om han får lov att lämna blommor till mig, för annars får hon aldrig med honom hem igen.
Så den söta farbrorn kommer fram till mig, och sträcker fram en egenplockad blombukett.
"Varsågod, dom har jag plocka till dig".

Man kan ju inte annat än bli kär!
Jag tackade för de fina blommorna och kramade om gubben. Sa till honom att de skulle passa fint i mitt kök. Så stod kvinnan sidan om och hade en annan blombukett i handen, så säger gubben till henne:
"Men dom då? Ska hon inte ha dom också?"
Men då fick jag tacka nej och säga att han också behövde ha något fint på köksbordet. Det höll han med om. Sen tackade dom för sig och gick vidare, och jag med. Tårögd.
Så vill jag också bli.. Men jag tror jag vet att det kommer gå på andra hållet :)

Tyvärr höll blommorna inte särskilt länge, eftersom jag var borta större delen av kvällen, men jag har alltid lärt mig, att det är tanken som räknas :)

Så efter som jorden uppenbarligen inte gått under, bestämde jag mig för att kolla på "Det" istället.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: