skeksis

"Good girls are bad girls that don't get caught"

Onsdag 9 mars

Kategori: Allmänt

Jag mår illa. Riktigt, riktigt illa. Inte som i "sjuk-illa", mer "panik-illa"
Sandra gjorde en facebook till mig igår...  :S
Jag trodde på riktigt att hon bara skämtade först, men sån tur hade jag inte visst. Och jag blir illamående för jag insåg just hur lätt det är bara fixa det i någon annans namn, hur som helst. Men att sen ta bort ett konto, det går inte!! Man kan bara avaktivera det. Hur sjukt är inte det? Det var fasen mer säkerhet på att avaktivera det, än det förmodligen var att starta det.

Jag vill börja med att förklara varför jag är så anti facebook. Okej, jag är en människa som, om du säger ”spring vänster”, så springer jag åt höger. Jag gillar inte att göra som folk säger, och att folk då snarare tycker att det ska vara ett krav att ha en facebook, det går emot mina principer. Det andra är, jag vill inte bli beroende av något sånt igen. Jag hade min period när jag var 14-18. Jag hade helgon, lunar och ja, vad där nu fanns. Men jag orkar inte med det igen. Jag mådde dåligt och stressade av det, och då var man bara skolungdom. Men nu "ska" man vara vuxen, och jag har inte tid att må så dåligt av det igen. Även om sidan säkert är jätte bra på många vis, men jag orkar verkligen inte. Jag har även ett äckligt stort, kontrollbehov, och detta är en sån sak, som jag inte kan ha kontroll över, utan lätt skulle bli ”beroende” av.  Jag vill inte. Därför blev jag nu stressad, illamående och får panik. Och så inser jag, att jag nu ändå finns där, för alltid.
För att man sjukt nog inte kan ta bort ett konto. Och då var det inte ens jag som startade det.
Plus då, att en massa människor blev lurade att tro, att jag fixat facebook (okej, det kan jag ju skita i egentligen, eftersom det inte ens var jag som gjorde det), men så tror dom att man är där, och så är jag inte det.

Jag blir ledsen, när folk dumförklarar en, eller, återigen försöker få det till en anledning till varför man ska skaffa det, för att man inte vet vad dom pratar om, bara för dom läst/sett/hört det på facebook.
Och uppenbarligen, kan det inte vara något "bra" om jag nu sitter och mår skit för det.

Och Frida. Förlåt! Jag menade inte att vara krängd. Jag borde snarare lyssna på dig, du som kan det här med att blogga. Men, även om du inte känner mig längre, så vet du vilken surkärring och envis jävel jag är, och jag har alltid rätt. Även när jag har som mest fel :) <3

Så, (kanske) till vissas besvikelse, men jag avsäger mig facebook. Jag har inget konto som jag tänker använda. Så ni vet.

Kommentarer

  • Frida H säger:

    No hard feelings här inte, hoppas inte du hade det heller :)



    Och fasiken med Fejjan. Får kanske börja terra dig via mobilen typ. Försöker knyta kontakter igen med människor jag faktiskt trivs med och vill vårda.

    2011-03-09 | 20:32:55
    Bloggadress: http://livingdeluxe.blogg.se/

Kommentera inlägget här: