skeksis

"Good girls are bad girls that don't get caught"

Lördag 18 juni

Kategori: Allmänt

Hela min själ sjunger.
Jag har hittat, låten, som man på engelska skulle kalla: The soundtrack of my life.

In Flames, The Puzzle
http://www.youtube.com/watch?v=4qDv2FZtCak
(ja, jag vet inte hur man länkar upp filmen på min sida, så ni får helt enkelt själv kolla upp den)

Jag vet att folk kommer skratta åt det jag säger nu, men den låten hjälper mig att andas.
Jag känner verkligen hur hela min kropp ställer in sig på "off mode", och hela jag slappnar av, jag får en klar helhetsbild, och men den förstår jag på något sätt meningen med livet.
Skratta om ni vill, men om ni inte kan sätta er in i en sån situation, så är det jag som skrattar åt er, för ni går miste om så mkt!
Jag får en utomkroppslig upplevelse när gitarr solot kommer in i slutet av låten... Åhhhh.

Hela jag svävar iväg när jag hör hur underbart det är!
Detta är verkligen meningen med livet!

Jag körde ner en sväng till klitter igår (stranden) efter en helvetisk kväll på jobb. Men det blev inget bra, där var en massa "barn". Men jag kunde inte låta bli att le när jag ändå insåg att dom är precis vad jag var, i den åldern.
Satte mig och kollade solnedgången liten stund, sen körde jag hem igen.
Det är alltid väldigt "rensande" för själen att sitta ner och lyssna till havets brus och lösa livets gåtor.

Ikväll blir det besök. Jonas och hans flickvän kommer, så vi ska kolla film. Det ska faktiskt bli riktigt rolig, att diskutera film, med någon som uppskattar det lika mkt som jag.
Var och köpte lite nya filmer på onoff härom dagen (hade en rabatt check på 100 kr att nyttja ju!) Och tjejen i kassan kunde också sina filmer. Roligt. Trodde nästan att det var något folk höll på att ta dö på, för visst finns det enligt andra viktigare saker än att häcka hemma och glo på film... Hmm.

Jag drömde konstigt i natt. Jag drömde om Frida (svartkonst), toaletter, gothare, rave, julpynt och om att städa rum man hyrt. Ingen aning.

Nej jag känner mig redo att inta position soffa, colan är kall och sällskapen kommer snart. Ikväll firar vi med pizza.

Och på måndag, kommer älskade hem!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: