skeksis

"Good girls are bad girls that don't get caught"

Söndag 24 juli

Kategori: Allmänt

Kollade Jekyll + Hyde innan, den filmen blir man alltid lite knäpp av. Huvudrollen är rumpsnygg, men så bara blir filmen så konstig. Minns att vi hade den som tecknad när vi var barn. Och det var ingen barnvänlig film det vill jag lova. Dom visade hur Hyde då, en grönaktigt målad gubbe, går ut och misshandlar kvinnor och barn. EN TECKNAD FILM! Den försvann ur samlingen ganska fort vill jag lova. Men jag kan inte låta bli att bli påverkad ändå. Huh.

Jag blev besviken häromdagen.
Jag är inte perfekt, inte på långa vägar, aldrig, absolut inte. Men jag blir besviken när folk hånar andra människor, och skrattar på deras bekostnad, inte med dom utan åt dom, bakom deras ryggar. Men när det väl kommer till kritan sen, är det ganska bra att ha dom till hands. Och det tycker jag är fult. För man kan inte sitta och förnedra folk inför andra, när dom inte ens är där och kan försvara sig, men när dom sen sitter i ens sällskap, är dom bra att ta hjälp av när det behövs. Det är ingen snygg stil. Och jag blir besviken när människor säger sig vara så ärliga och ändå är dom det inte.

På sätt och vis är det dumt att lyssna för mkt runt omkring sig.

Jag insåg en grej för ett tag sen också, på tal om något helt annat. Det var inte Linus som fick mig att titta på filmer eller köpa dom. Det har legat för mig hela mitt liv egentligen. Pappa är precis som jag, och då har han ändå bra mkt mer filmer än mig. Men jag minns hur pappa skrev ner alla filmer vi hade som barn (detta var ju innan skrivmaskinen och datorernas tid), för hand och satte siffror på dom och ställde in dom i ordning. Linus kanske öppnade upp mig mer för intresset, men det var inte han som fick mig till det. Vilket jag trodde länge. Grattis Bella! Det tog dig bara ehum.... 8 år ungefär att komma på det. Ha, vilket samtalsämne.

Nej, nu har jag kollat in den nya Nightmare on Elm Street och då Jekyll + Hyde då ju, så nu ska jag kolla Black Swan, den börjar ju ganska segt det måste jag säga.
Imorgon blir det jobb igen. Liksom hela veckan, på tors. ska jag klippa mig och på lördag blir det helsingborgsfestivalen.
Åh, jag fick en så jäkla cool bild som Ted gjort åt mig igår. Han har "rispat" ut mitt ansikte på en svart "tavla". Ska rama in den och ha den synligt här sen. Får försöka lägga upp en bild sen. Jag säger bara killen har talang!

Nu ska jag mysa med tända ljus och doftolja :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: