skeksis

"Good girls are bad girls that don't get caught"

Tisdag 25 januari

Kategori: Allmänt

Jag har ont och är öm i varenda muskel i hela kroppen, jag lovar.
Träningsvärk och ont. Vilket verkligen inte beror på träning, så det är ganska surt att man ska behöva ha ont.
Det känns ändå lite bättre idag än vad det gjorde igår.

Det var ju så va, att jag och Ted skulle köra och hämta pizza i lördags, och dom har trätrappor utanför dörren, nästan, men iallafall. Jag tänkte mig inte för att det var ganska halt, så jag gör en 2011 års vurpa där ute. Halkar på översta trappsteget och sätter mig på samma för att senare trillar/ramla/kasa ner de sista 3 stegen. Stötte emot med armbågarna, ryggen och kanske nacken. Jag är inte riktigt säker. Då blev man ju mest chockad. Och min första tanke var "Bara jag inte satte mig på hundarna" För dom sprang ut innan oss.
Det råkade nämligen vara så att en av hundarna ville kela, och hon kasade på mina hala byxor och trillade ner från soffan precis innan vi körde. Jag är INGEN djurplågare, det får ni inte tro. Jag fick riktigt dåligt samvete efter det, och det var också därför min första tanke när jag trillade var att hundarna inte fick vara i vägen. Förstår ni nu min klumpighet?!
Så ja, det är ingen befogad träningsvärk.


Nu har jag precis pratat en stund med "Anka" och betalt mina räkningar. Vilket inte alls var så roligt. Vi klagade på hur alla alltid lyckas smyghöja alla räkningar. Det är fan elakt. Dom borde smygsänka den istället. Vi är snälla nog att använda deras tjänster, så då borde man bli belönad. Meeeen icke.
Men det är ju bara att gilla läget, alla behöver vi tak över huvudet och en telefon att ringa ifrån.

Sen får jag nog verkligen tänka på att lämna in den här skithögen till dator. Den gör aldrig som jag vill och jag har inte riktigt tålamod att bråka med en dator. Ni kanske förstår mitt problem?

På tala om pengar. Jag blir lite sur för det här med Blueray. Jag kollade Avatar igår, och det skiljer en massa på dvd och blueray. Vilket jag inte tycker är rätt. Hur kan dom få bioversionen av filmen till att skilja på ca 10 min. mellan dvd och blueray?! Så alltså gick vi miste om nästan 10 min på bion, för dom inte visade den i blueray eller vadå?
Okej, nu överdriver jag, men det känns lite fånigt. Och ännu fånigare att jag går på allt och måste köpa en blueray snart då ju, för jag går miste om väldigt mkt inser jag ju nu. Men vem bryr sig?! Det är ju inte som att jag inte lägger pengarna på dvd ändå. Haha.

Det är väldigt dimmigt ute. Nästan litegrann som Silent Hill :D Haha. Det såg ganska läskigt ut när jag tittade ut igår, och inte ens grävmaskinerna rörde sig. Dom gjorde det efter en stund, men när allt stod sådär stilla och det var tyst överallt, var det lite skräckfaktor över det. Tufft.

Nej som vanligt har jag inte mkt att berätta, så jag bara skriver för skrivandets skull.
Så jaa, jag kanske borde göra något vettigt?

Kommentarer


Kommentera inlägget här: