skeksis

"Good girls are bad girls that don't get caught"

Söndag 30 januari

Kategori: Allmänt

Jag måste erkänna att jag fortfarande känner mig vilsen i min dator :S

Jag är ju så jäkla oteknisk att det är pinsamt (iallafall när det gäller datorer) och jag vet inte riktigt vad det är som känns fel.

Jaha, iallafall.
Igår kom jag på en ny uppgift för mig här i livet. Ann-Charlotte messade att även hon hade blivit trakasserad av samma snubbe på maxi, från 3, som jag hade blivit. Jag måste alltså ta tag i mitt problem nu, insåg jag.
Min uppgift framöver, blir att komma på så många anledningar som möjligt, för att slippa prata med dom. (fan, jag kom precis på att jag måste bort till maxi en sväng idag igen, måtte han inte vara där då :S )
Jag vet att jag en gång sa att jag inte var 18 på city gross. Det är jag inte heller, jag är 24. Han blev lite smått sur när jag påstod att jag inte var 18, men lät mig gå, men när jag senare kom ut med bilnycklarna i handen, blängde han bara och sa: "Jaså, du var inte 18?!" Nej, men det är jag ju inte, det vore en lögn.
Så nästa gång för jag prata engelska eller något och säga att jag är en dum turist på besök. Ni kan alltid komma med förslag? Så jag kommer över denna fobi av telefon (ja, även andra försäljare i mitt fall, ehum, typ dammsugare)

Det har varit en lugn helg, eller ja, lugn och lugn, jag spenderade typ hela dagen med att städa och leva i bilen igår. Gjorde en ordentlig storstädning här hemma, delade på soffan och dammsög och torkade golvet där under. Äckligt kan jag säga, men jag hittade locket till mitt usb minne iallafall :D
Och så gick jag igenom lite gamla papper, hittade dikter som Jenny skrivit till mig när vi var yngre, hittade speciellt två, som jag tänkte dela med mig av:

Om du är Nasse, är jag Puh.
Ingen bästis är som du.
Vi brukar gå på bio, och hur kul är det på en skala från ett till tio? (TIO!)
Du och jag ska alltid vá, och det tycker bara vi är bra.
I pennan är det inte mera krut, så denna dikt måste ta slut.
(Ps, jag kom på denna själv, och vi kommer alltid att vara bästa kompisar)

Vet inte hur gamla vi kan har varit där, men i yngre åren iallafall. Helt underbart. Haha.
Sen har jag en annan, som jag fått senare, men den är faktiskt riktigt fin. Jag tror nog jag ska ha den på min gravsten..

Älskade ängel, fallen från himlen,
Vad skulle jag göra utan dig?
Du är mitt ljus i de mörka vimlen,
Ingen kan slita dig i från mig.

Inga ord krävs för att få mig att lyssna
Jag vet att min närvaro uppskattas ändå.
Många tårar kan få dig att tystna,
Jag förväntar mig inte att alltid förstå.

Men att ha dig vid min sida
Min bevingade vän
Vill jag att du ska veta
Uppskattas om och om igen.

Om inte det är vänskap (som jag vet att jag inte alltid gjort mig förtjänt av) så vet jag inte vad det är.
Den ska jag hitta en plats att hänga upp, borde nog rama in den. Dom har skrivit ut den, så där är med en bild på en Miranda-nalle också, som sitter med ryggen emot, men utsikt över havet.
Kärlek!

Jo, sen agerade jag taxi igår då. Hann precis bli klart med städningen för att sen hämta släkten och lillasyster som skulle på fest. Sen hem, satte och glodde lite film, och sen blev jag frågad om jag kunde köra till Halmstad. Frågade och gjort. Körde lite vilse, men så är det ju också det här med mitt lokalsinne. Tommy lovade att jag skulle tatuera in det i pannan på mig. Han kan ju ge mig en GPS istället :D
Fick bra betalt med löftet att jag ska köra hem honom idag också. Så så fort han "mår bättre", ska jag köra honom.

Lånade alla Prison Break boxarna av storebror igår kväll. Tänkte att jag har något att göra nu när jag väntar på alla böcker man bokat, som ska komma hem.
Men om ni har något boktips, så snälla säg. Vad som helst, jag kan inte hålla på att börja om med alla böcker här hemma hela tiden :)

Nej mina vänner, läsa lite till, sen får jag väl se när Tommy ska hem, och så ska jag våga mig bort på maxi, huh.

Ikväll ska jag göra ugnstekt falukorv :D Åh, naminam!
Hoppas ni haft en trevlig helg!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: