skeksis

"Good girls are bad girls that don't get caught"

Måndag 17 januari

Kategori: Allmänt

Michael Jackson är jävligt bra... Hans "nya" med Akon är riktigt bra. Men jag har ju fortfarande mina In Flames i hjärtat. Vadå kontrast!?
Ny vecka och semestern är över. Det har gått fort, men det känns ändå att man varit ledig. Så det ska bli skönt att komma iväg och börjar jobba igen, för man blandar ihop dagarna, så det ska bli skönt. Men jag ser inte fram emot att jobba när jag har så ont i mina armar. Nu är det i båda, mer i vänster än höger dock. Men nu har det börjar gå upp i nacken och huvudet också.
Åhhh, vad hon gnäller!

Ja, det ska jag tala om för er att jag gör. Min katt lyssnar ju inte, för han har hört det så mkt nu. Och jag kan faktiskt aldrig minnas att jag någonsin haft så ont förr. Jag är den enda i familjen, eller vänta, neej, Nettan har inte heller brutit något. Men jag har haft mitt knäproblem sen jag var barn, utöver det har jag varit "ganska" frisk.
Nu känns det som om allt drabbar en på en gång. Okej, att jag är en tjockis är mitt eget fel, men eksemen också, delvis eftersom jag "lockat" fram den, men ändå. Varför ska allt komma på en gång? Nästa vecka kommer jag har cancer.
Nej fyyy Bella! Nu var du inte rättvis.
Jag får helt enkelt inse mig besegrad och ta livet som det kommer. Det hade jag fått göra ändå, men om man har den inställningen, så kanske det ändå funkar lite lättare. Jag får se det som när jag piercade bröstvårtorna, jag tror att jag kommer dö av smärta, men när det är gjort, så är det inte så farligt. Så får jag väl se livet också... Fattar ni hur jag menar?

Tiden till röntgen kom hem idag iallafall, ska dit på tors. kl 16.oo. Dom kanske skyndade på lite nu när där kom in en andra remiss. Ja, vad vet jag. Vi får helt enkelt se.

Mamma och jag hälsade iallafall på farfar i lördags. Han såg ganska kry ut ändå, och han sa själv att, utöver omständigheterna, så mådde han bra. Underligt ändå, har egentligen aldrig haft särskilt bra kontakt med mina farföräldrar, men ja. Fick veta en del om min släkten också. Inte undra på att man är som man är, det ligger visst i släkten :P Haha.
Sen träffade jag 2 av mina fastrar också. Det var roligt. Har inte träffat Tessa på länge. Jo, släkten är stor. Och alla blir vuxna.

Sen hade jag besök av Therese och Petra. Måste säga att det inte alls blev som planerat, men timmarna gick fort som fasen och vi hade trevligt. Det blev ingen film, alls. Bara tjejsnack. Hmm, men det är skönt att veta, att jag ändå känner mig bekväm i vissa personers sällskap. Vet ju hur jag kan vara annars. Men vi hade trevligt, och nästa gång blir det hos Petra i hennes fina vindsvåning :D

Jenny hade kollat upp med resebyrån nu också. Men blir ju lite orolig över allt man läser nu. Men dom hade sagt till henne att vi skulle ha is i magen. För dom går på UD:s (tror jag det kan ha varit) "order". Och än har dom inte sagt något om att resa just dit vi ska. Men om det skulle ändras, så hjälper dom oss, så vi får en ny destination under samma tid och för samma pengar. Och Jenny har en försäkring, genom sin hemförsäkring, som ändå gör att vi har... sånt.. vad heter det nu? Ja iallafall, avbeställningsskydd heter det nog. Så skulle något gå snett, så får vi pengarna, eller en del av det tillbaka, eftersom resan står i hennes namn. Så ja, vi får helt enkelt ha is i magen och se då.
Har fixat recept på Twinrix också, men det är visst rätt dyrt, så jag får se hur det blir. Jag har snart länsat mitt sparkonto igen. Jag vet inte vart alla mina pengar tagit vägen, men jag har fått låna en hel del av mig själv redan och dom ska ju tillbaka också.
Huh ja.

Nej, gå in och ta ett bad, hoppas på att det inte gör lika ont i dag. Sen ska jag nog sätta igång En fiende ibland oss, lägga mig under det varma täcket, och tänka på hur dagen ska gå imorgon.
Jag har onsdag att se fram emot. Då ska jag träffa bebisar igen :D

Kommentarer


Kommentera inlägget här: