skeksis

"Good girls are bad girls that don't get caught"

Fredag 7 januari

Kategori: Allmänt

Tack för maten och god kväll mina vänner.
Fredag igen, jisses. Nu har jag bara lite mer än vecka kvar av semestern. Haha, jag är inte optimist, jag är pessimist. Glaset är halv tomt och inte halv full :) Inte när det gäller semester iallafall.
Jag har precis gett mig en god kvällsmat. Det blev kycklingfilé med pommes och tzatziki :D Åh, denna underbara röra med gurka och vitlök. Okej, det enda jag själv gjorde var kycklingen, men det är ändå framsteg. Som vi alla vet är ju inte matlagning Bellas grej. (det är som sagt den där fläskläppen för några veckor sen tecken på. Den är för övrigt borta nu, endast ett lite, lite sår kvar, puh)
Men gott var det iallafall. Blev ju liksom lite besviken igår.

I förrgår tog jag fram en burk med mat i, från frysen då, som jag var säker på var korv stroganoff, för att låta den tina upp som till igår. Men när jag tittade i den, såg det mer ut som kyckling i curry. Förmodligen för det varit i frysen för länge då. Nåja tänkte jag, det blir bra det med, för jag var nog mer sugen på kycklingen då.
Så igår när jag öppnade burken, var det korv jadi jadi iallafall. Jaha, sur blev jag, för det är ju dumt att skriva på sakerna vad det är du sätter i frysen. Men fick värma den iallafall. När jag värmt den, och kryddat och smakar av den, var den skit äcklig!!! Förmodligen har den varit i frysen för länge och där var ju inget ris i den heller. Gaaaah! Så, jag fick slänga en hel burk med korv jadi jadi.. Dumt.
Men det blev ju ravioli istället. Varför jag berättar detta vet jag egentligen inte? :S

Någon som vill lära mig laga mat kanske?! Äsh, jag har ju för fan en kokbok på över 500 (om inte mer) så nog fasen ska jag väl kunna göra något ur den. Det handlar bara om lathet och dåligt med tålamod. 

Jag satt och tänkte på det innan, jag undrar när dom ska skicka tid från röntgen för min arm/axel. Hmm. Anledningen till mina tankar är nu, att det har börjar göra ont i min vänster (er höger) arm istället. Och som vanligt kollar dom inget annat än det som står på remissen. Så jag kommer att ha väntat i 13 (eller var det 16?!) veckor, och så går problemet över i min andra arm. Så då kanske det blir en ny remiss på 13-16 veckor. Åh.. Ja vad fan, tid är det enda vi har här i världen. Även om jag tycker att den inte räcker till.

Sitter och spelar King Kong just nu. Kul spel. Spelade Harry Potter igår, men dom är så läskigt lätta att dom varvar man på bara några timmar, och det är ju inte så kul. Tacka vet jag Azure Dreams (som jag spelat sedan jag var 12, dock med en ganska stor lucka sedan spelet sen försvann, men jag hittade det igen på tradera) Det har jag fortfarande inte klarat ännu. Och det är ett PS1 spel till och med. Och mina kära vänner i Kingdom Hearts :D Blir nog en släng med dom också när jag är klart med Kong. Så såhär effektiv har jag varit idag.
Fördelen med att bo själv och ha semester, är att man inte behöver klä på sig, (jag gillar min morgonrock) att jag får sitta här i soffan och lukta hur illa jag vill och skrika fula ord åt tv när jag förlorar i spelen :)

Så tillbaka till spelet och sen tar jag ett låååångt bad :D

Kommentarer


Kommentera inlägget här: