skeksis

"Good girls are bad girls that don't get caught"

Fredag 28 januari

Kategori: Allmänt

Detta känns lite.. underligt. Jenny gjorde om min dator igår, eller, ja, jag vet inte vad det tekniska "verbet" är för vad hon gjorde, men hon gjorde min dator fabriksny. (nu kanske ni förstår min tekniska utveckling)
Så jag känner inte riktigt igen min egen dator. Känns som om jag missat något väldigt stor här nu.

Det dumma datorn vill inte installera msn, och så ska jag försöka komma ihåg allt jag hade på den innan. Inte för att jag klagar, absolut inte :D Jag sparade fasen ta mig 200 kr på att Jenny hjälpte mig. Brännaren funkar igen, och datorn verkar ändå ganska okej, hur man nu kan "märka" om en dator är okej eller så.
Så, jag borde betala Jenny istället, men det fick jag inte. Jag fick inte ens betala henne för kvällsmaten. Nåja, jag får helt enkelt bjuda igen. Vi hade iallafall trevligt, det enda jobbiga var när mobilen ringde tidigt imorse och det kändes som om man hade värsta bakfyllan. Haha.
Ingenting blev ju som planerat igår, eller jo litegrann blev ju.

Var iväg och handlade efter jobb, och självklart, nu kommer det här fram igen, med hur Bella faktiskt lyckades köpa en dammsugare för 37.000. Det kom fram en kille från 3 (som vanligt står dom i utgången och hur upptagen jag än försöker se ut, så lyckas jag aldrig), han bad om 2 min, men jag slösade bara 30 av HANS tid. Han försökte locka på mig en helt ny mobil, nytt internet och allt skulle bli så bra så. Det tror jag säkert, om jag bara kunde lära mig att gå och inte stanna när dom försöker fånga mig. Jag skulle komma så mkt billigare undan med dom och allt skulle bli bra, om jag bara sa upp mitt abonnemang som jag har nu. Och jag sa jag kan inte, ett X antal gånger. Då lutar han sig bara fram och frågar: "Vad är det du inte kan?"
Åh, jag hatar när folk pressar mig på det viset. Jag sa att jag var nöjd som det är idag, och ändå vinklade han allt till att jag skulle spara pengar om jag övergick till dom. Men ge dig då! Jag är nöjd!
Jag gick därifrån med hans telefon nummer och löftet om att jag skulle ringa idag. Tror ni jag har gjort det?
Nej, för nu kan jag ju låta bli att prata med honom, när han inte är all up in my face.
Huh, det blev värsta skräckscenariot med dammsugaren igen. Och jag hade världens huvudvärk när jag kom hem.

Så att energiknippet Jenny kom, var bara ett underbart tillskott :D Och vi fick en del skratt. Det där är ett ansiktet, som inte ens en mor skulle kunna älska!"
Skadeglädje är den enda sanna glädjen, as always!

Vi skulle spela nintento, men då ringer det någon från Trygg Hansa (jag har bilförsäkring där) Han skulle bara kolla så allt stämde med de uppgifter jag lämnat in. Och helt plötsligt börjar han prata om olycksfallsförsäkring. Jag förklara att jag har en genom facket och att min mamma redan har en barnförsäkring på mig där (man går som barn tills man är 25 där) Då påstår han helt plötsligt att den är annullerad. Öhh va?! Jodå, den är annullerad och jag har ingen försäkring. Till detta hör, att jag och mamma pratat om detta för bara några dagar sen.
Han lyckas iallafall skriva in en ny och ger mig en mejl adress att nå honom på.
Ringer mamma för att berätta, då har dom först ringt till henne och sökt mig. Så hon var beredd, vad hon inte var beredd på var att min försäkring skulle vara annullerad. Mamma blev rosenrasande!
Vi försökte få tag på killen igen (därför blev det inte mkt tv-spelande för oss, för jag fick guida mamma i min mejl eftersom min dator då var under behandling), men vi missade nog en bokstav i hans namn, så därför gick inte mejlet iväg.

Idag kom jag ner till mamma, hon ringde upp till dom och fick prata med en annan kille. Mamma förklarade allt, och kille kollade efter, men min försäkring fanns kvar där, och det är personligt budet inte efter adressen, så dom kunde inte skylla på att det var för jag ej bodde hemma länge.
När dom väl rett upp allting, förklarar killen, att dom ringer hem för att göra en koll på bilförs. typ och att han inte alls kan se mamma försäkringar eller om något skulle vara annullerat. Så killen mamma bad så hemskt mkt om ursäkt (för att dom har falsk och inkompetent personal) nej, det gjorde han inte, men han bad så hemskt mkt ursäkt och tog bort det som skrevs in igår.
IDIOT! Jag höll på att bli lurad på en försäkring. Som dessutom var sämre än den jag har hos mamma, så varför skulle jag betala för 2 försäkringar?! Plus att han skrev den som vuxen, och det är jag inte förrän i november, så det så!

Så det blev lite kvalitets tid med mamma och storebror i eftermiddag också. Det är roligt. Och det är kul att se hur mkt bättre min bror mår. Han strålar :)

Så, nu har ni fått läsa om mitt tråkiga liv om hur lättlurade jag är.
Ha, vilket ironi!
Nu ska jag se om jag kan få "min" prägel på datorn igen. Den känns liksom konstig i mina händer just nu.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: