skeksis

"Good girls are bad girls that don't get caught"

Fredag 21 januari

Kategori: Allmänt

Fredag.
Snart är januari över. Och alla min räkningar ramlar in. Detta är varför man inte gillar januari. Alla räkningar är helt plötsligt mkt dyrare än vanligt. Dåligt. Jo.

Alltså, jag måste bara berätta om en av mina (alla) dåliga vanor. Jag läser alltid den sista meningen i alla böcker. Okej, kanske inte alla, men många. Men varför gör man det!?? Vilken idiot vill förstöra nöjet för sig själv på det viset?!?
Jag minns fortfarande den gången jag läste sista meningen i "När Lucy Sullivan skulle gifta sig".. och det var inte ens jag som läste boken... Det var Jenny! Detta är många år sen. Vi hade småbråkat när dom bodde i Hjärnarp. Hon satt och tjurade i ena änden av sängen och jag i den andra. Och när jag trodde att hon inte lyssnade, läste jag meningen högt. Tror till och med att jag nästan exakt minns meningen "Och jag kommer alltid att älska Daniel" Hoppsan!

Jag kan ju säga, var Jenny sur på mig innan var det inget emot vad hon blev. Det fördärvade visst hela boken för henne. (och jag fördärvade det precis för alla er som läser/tänkte läsa den)
Men meningen men detta var alltså, att jag ju skulle berätta, som alla redan känner till, så har jag ju min besatthet vid vampyrböcker (fjortis!!!!) Håller på med Vampire Academy, och läste ut 2:an imorse, och tog fram den 3:e boken. Läser på baksidan, och så gör dom även reklam för en "tjuvläs här" sida på baksidan. Läser den sidan, och sen hoppar jag bak och läser den sista meningen... Okej jag tänker inte var så otaktisk och elak att jag skriver vad det stod, men det var ju irriterade nog att denna jävla ovana inte kan hålla sig borta. Min självdisciplin sviker mig massivt, på mer än ett sätt. Men å andra sidan får det en att vilja veta mer om vad som leder till denna enda mening.
Jag vet att någon (denna någon, var min stackars mamma) sa, när den sista Harry Potter boken kom ut, sa att den sista meningen hade något med Harrys ärr att göra. Och gissa vem som var tvungen att kolla upp detta??!? Jag kan säga att det förstörde hela min livs syn. Ingenting blev sig likt efter det. Och min stackars mamma fick ta så mkt skit för att jag läst, denna sista mening i en bok.
När ska du bli vuxen Bella?!?! Aldrig, det svara min Disney hylla för :D (ja även de andra alla barnfilmer jag har samlat på mig)

Det var ju tänkt att jag skulle kolla Beetlejuice nu. Men klockan blev väldigt mkt såg jag. Fick ju reda ut allt det här med min syster studentklänning.
Jag sätter nog igång filmer och somnar till den. Åt en räkmacka som inte var av denna värld ikväll, god som faaan, men jag kunde ju inte låta bli att äta upp alla räkor. Och nu är jag ungefär ett ton tyngre och rullar fram :D
Det var dagens solstråle :P

Jag behöver träffa Jenny snart. Jag är i stor nöd av energiknippe. Och solstrålar!

Faktiskt Cindy, så är VA-böckerna bättre än vi trodde. Dom är faktiskt jävligt bra.
Imorgon blir det mat och Disney kväll med Ted. Vi fick ju skjuta upp det från förra helgen.
Var på röntgen igår, så vi får se, det skulle ta en vecka innan man fick besked. Så håll tummarna för att dom hittar något, eller inte, bara jag får ett slut på det här. Det värker inte lika jävligt som förra veckan, men jag har ont.
Iallafall, nästa vecka får jag hem Resident Evil: Afterlife :D
Mjao!

Vad gör ni i helgen kids?

Kommentarer

  • Frida H säger:

    Du är det första jag mött som läser sista raden i en bok.

    2011-01-22 | 13:13:53
    Bloggadress: http://livingdeluxe.blogg.se/
  • Cindy säger:

    Då får jag prova och läsa VA! Godkänner du den så måste den va ok! Kram

    2011-01-22 | 21:04:23

Kommentera inlägget här: