skeksis

"Good girls are bad girls that don't get caught"

Söndag 27 januari

Kategori: Allmänt

För att sammanfatta denna "sportlovsvecka" (vilket jag verkligen inte haft, ett lov alltså) så finns det bara en mening.
Det har verkligen inte varit min vecka!

Jag har jobbat varje dag, verkligen varje dag. Även om laserdome och biljard inte är så ansträngande eller jobbigt, eller tråkigt på något vis. Så ska det ändå till att man ska iväg.
Min kropp lägger av nu, bokstavigt talat. Antingen är den sjukt trött, eller också ja, håller den på att bli sjuk. Jag har ju inte varit så upptagen som jag varit denna vecka, sen... Ja jag minns inte ens när det var.

Inte bara upptagen, jag har klantat mig, haft otur och bara haft en väldigt inte lov-aktig vecka.

Inte nog med att jag är elak i normala fall, det är jag även i påverkan av sömntablett.
Jag skickade visst ett sms till min syster i måndags. Nej, ett mms. En jävla fyrklöver och en varningsskylt med en klocka som springer iväg:

"Gick allt bra sen eller? Dead By April var ju med i melodifestivalen. Jisses. Men du, skulle du jobba imorgon kväll och sen tis morgon? (Bella har tagit sömntablett) (Ja, jag skrev på riktigt det sista inom parantes i messet, plus att det då blev ett mms)

Sju minuter senare skickar jag:
"Har du redan somnat kanske. För du ska kanske jobba imorgon. Men, här sitter ju jag och gråter för Micael Scofield dör. Det är fan elakt. Nej men sov du"
(och där kom spoilern som jag försökte undvika förra veckan, men har du läst såhär långt, får du skylla dig själv)

Så, tydligen är jag elak, även när jag är påverkad.

Jag fick bara tillbaka typ: "Vad fan är det för fel på dig då?!" Ganska förståeligt.
Annars har det som sagt varit mkt jobb.
Jag fick mitt bilhandtag i handen här om dagen. Tack du! Det bara lossnade, så nu kommer ingen in i baksätet bakom föraren, inte utan att öppna den inifrån. Som Jenny sa, min bil är självmordsbenägen.

Jag har haft en massa att göra efter jobb. Betala min brors räkningar, vilket också var en hel vetenskap. Fick efterlysa honom i Thailand. Jag fick ringa nervösa samtal. Men fick till slut tag på honom och allt löste sig.
Lillasyster har sovit här.
Jag har gjort av med för mkt pengar, som vanligt.

Efter en jobbig dag på jobbet igår, for vi iväg till Ikea, vilket skulle varit Väla, men vi hann in där med i en halvtimme. Det var ju lördag. Köpte iallafall ett nytt soffbord (vilket ledde till att jag var tvungen att köpa en ny matta idag, jisses vilket projekt det var) Jag fick köpa en ny länk till min klocka, då den gamla gått sönder och jag inte tål spännet. Jag hittade rätt, och efter en tur på Ikea/väla och sen hem på maxi och en runda till mamma, så lyckades jag komma hem. Monterade upp bordet och skulle ge mig på klockan. Allt gick bra, tills jag insåg att jag fått på länken bak och fram. Åh nej!! Jag satt och bråkade med en i över en timme. Fördärvade mina naglar och kom in alldeles för sent i duschen. Men till slut, fick jag fram en kniv och löste allt (uppenbarligen är jag inte självmordsbenägen, eftersom jag skriver nu, men efter denna vecka, så vore iallafall att hamna i koma en jävligt skön upplevelse)
Nu måste jag bara korta ner länken också.

Sen har vi det faktum att jag har tappat min mobil för många gånger och därav försökt klistra ihop det. Det har gått bra fram till idag, då jag förmodligen råkade få lim på någon "viktig" del, så nu är mobilen, kaputt. Så imorgon får jag köpa en ny. Grattis Bella. Dom hade inte den jag ville ha inne på Onoff, så jag får se om jag hittar den. Annars får jag ge mig ut på expedition "Hitta-den-rätta-mobilen-till-en-klantröv-ala-Bella"

Jenny ringde innan. Dom har ställt in resan till Tunisien. Nu ska vi hitta något annat som passar. Vi pratade om Kroatien. Vi får se, men iväg ska vi. Jag har ju skaffat pass, och resorna är betalda. Så det ska nog lösa sig.

Nu sitter jag alltså här, och har längtat efter denna stund, sen klockan ringde imorse. Jag grät nästan när jag insåg att jag var tvungen att gå upp. Min rygg protesterar, det knäckte till i armen innan, så smärtan är på topp. Näsan rinner, jag har huvudvärk och det kliar i ansiktet..

Så du, Nalle Puh, kom inte och gnäll över spilld honung :)

Som tur är, har en träff med Cindy att se fram emot på tisdag. Då ska jag låna böcker och vänta på att mina nya kommer i lådan (plus den där nya väskan jag råkade köpa, och förhoppningsvis kommer min Keyblade snart) Och så ska jag äntligen få städa här hemma, det ser för jävligt ut!

Jag är nöjd, med vad jag presterat, men inte min kropp..

Så hur har ett lov varit? :) Puss!

Kommentarer

  • Frida H säger:

    Inte för att vara sån men OMG vad långa inlägg du skriver? Jag får nästan alltid återkomma och läsa igenom dem en gång till.

    Du har inte tänkt på att blogga oftare och mindre? Eller läsa igenom och radera en jävla massa innan du postar? :)



    Kram

    2011-03-03 | 13:13:54
    Bloggadress: http://livingdeluxe.blogg.se/

Kommentera inlägget här: