skeksis

"Good girls are bad girls that don't get caught"

Tisdag 27 december

Kategori: Allmänt

Vad är det för dag igen?
Börjar tappa greppet här känner jag. Har jobbat och haft så mkt för mig den sista tiden att jag inte vet vilken dag det är, om det är ut eller in eller what ever.
Men det blir goa pengar i januari, och jag känner mig på att jag har en bil som kommer kosta mig en del då.

Men god jul och god fortsättning då.
Hoppas alla är belåtna efter helgen nu och ser fram emot ett nytt år? Själv ska jag nog hem till lillebror och äta och se vart den bär hän sen. Ska ju jobba hela helgen. Och nästa vecka jobbar jag 3 dagar, sen är jag faktiskt ledig i 2 veckor sen. Det ska bli skönt. Det har varit mkt att tänka över den sista tiden och då har jag lite mer tid att reflektera över allt tror jag.

Har idag inskaffat min födelsedagspresent :D Min lillebror var snäll och la en massa tid att hjälpa mig hitta ett hemmabiosystem. Så nu känner jag att jag har lite mer koll. Blueray (med inställningar för 3D filmer när det blir aktuellt), dockningstation för ipod, så jag packar ner min stereo nu. Den behövs inte just nu. Tror det kan bli bra. Men som jag skrev till lillebror när jag väl fått upp det, det kommer ta mig en livstid att förstå mig på allt, men nu hänger jag åtminstone med i "eran". Och jag har 500 kr över, så jag måste säga att jag är jävligt nöjd. 500 kr presentkort alltså. Ska försöka köpa en ny kamera när det känns som rätt läge. Men annars är jag nöjd.

Julafton var mkt, mkt bra i år. Om man bortser från mig klumpighet. Slänger ut en hel kopp med glögg det första jag gör när jag kommer ner till mamma. Så jag fick springa byxlös och sen satt vi mest och tramsade och skrämde upp Nina och Bertel med vårt "uppfostrade" prat. Sen när det är dags att äta, slänger jag ut lillebrors julmust över hela julbordet. Jag vet inte alls vad det var med mig, fumliga kvinna. Men andra hade roligt åt mig också. Jag fick till sluta sitta still och inte röra armarna över midjehöjd :P Haha, nej men det blev bättre. Sen fick vi julklappar. Jag har lite foton jag tänkte dela med er och sen tacka för mig idag.

Har mkt att göra imorgon. Duscha, ringa laxen och hoppas på en tid så jag kan "lämna-in" mitt finger, lämna blodprover (eftersom jag kom på, efter jag satt kvinnan på provtagningen i arbete, att jag måste vara fastande) och sen drar jag och Ted till mellandagsrean på väla. Vem vet Ann-Charlotte, jag kanske hittar en kofta till ;)

Här har ni en del av min julafton och mina julklappar:


Början uppifrån vä, bild 1: Fam. Frimans julgran
Bild 2: Syskonen Friman (finn ett fel? :S )
Bild 3: Lycklig Bella
Bild 4: Bellas julklappshög
Bild 5: Pappa tittade in en runda på julafton också
Bild 6: Mamma och min "lilla-storebror"
Bild 7: Mamma och hennes "pågar" ;D
Bild 8: Min juklapp från kusin Lollo på lille-jul. En jätte tändare med Betty såklart, och en fin ljushållare, Carpe Diem
Bild 9: Inneskor, jätte fina armband av Petra, Desperate Housewives, Baksmällan 1-2, Erin Brockovich, en bok, presentkort på Bokia, och plåster med Mario på :D
Bild 10: En Betty keps (i barnstorlek, men det är inte så noga) en massa badbomber och salt. Ett smycke med texten "Sister" på, Paris Hilton parfym, Jessica Simpson parfym och en kimono (i den svarta påsen)
Bild 11: En badhanduk, ett par "USB-inneskor", man värmer dom med hjälpa av usb, haha. En jätte fin "Min bästis-Till dig bok" som jag fick av Jenny (fick även te av henne)
Bild 12: En ljushållare och ett fräckt rosformat ljus som lyser i olika färger när man eldar på det.

Så, idag hade jag mkt att säga, men det går ju i perioder det med :)

Nej lite True Blood på detta så ska jag nog kunna sova… förhoppningsvis.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: