skeksis

"Good girls are bad girls that don't get caught"

Breaking the Habit

Kategori: Allmänt

Memories consume
Like opening the wound
I’m picking me apart again
You all assume
I’m safe here in my room
(unless I try to start again)

I don’t want to be the one

The battles always choose
‘Cause inside I realize
That I’m the one confused

I don’t know what’s worth fighting for

Or why I have to scream
I don’t know why I instigate
And say what I don’t mean
I don’t know how I got this way
I know it’s not alright
So I’m
Breaking the habit
Tonight


Jag fryser. Det är något fel på min lägenhet. Det måste det vara. Men å andra sidan har jag varit lite kallsvettig hela dagen. Äsh, skit i hopa!
Åh, Crystal Ann är en skit bra låt. Intrumental, lugnt och fin, ganska kort, men å vilka rysningar man kan få.
På tal om rysningar, hade en så obehaglig dröm natten till idag, eller imorse egentligen.
Typiskt nog diskuterade jag och lillasyster drömmar igår, så man kände sig extra påverkad när jag vaknade.

Var på jobb, inne hos en boende. Vet inte vad jag egentligen gör där inne, men jag hör inget utifrån på ett tag, helt plötsligt hör jag ett tjutande. Springer ut och inser att det är rök, brandrök. Men ingen personal syns till. Kollar in i de andra boendes rum, men där ingen alls.
Nu är jag inne i stadiet, där jag fattar att det inte är på riktigt men lika jäkla illa ändå. Springer in och drar ner damen jag varit hos och får ut henne utanför byggnade. Och där är alla, men dom verkar inte fatta att vi varit borta, eller ens tänkt en tanke på att vi var där. Visade sig senare, att det börjar brinna i ett rum, där någon rökt och tappat cigaretten.
Såhär, låter en dröm aldrig läskig eller obehaglig, men det känns skumt att komma till jobbet idag. Speciellt efter mitt samtal med lillasyster igår, om just drömmar.
Och på jobbet kom jag på, att en lampa i kylskåpet gått sönder här om dagen, haha, och jag med min fantasi, fick för mig att det nu skulle börja brinna hemma istället.
Som ni nog förstå, så är fallet inte så :D

Ush, har haft dåliga nätter annars. Igår var den jobbigaste på länge. Tog en av de nya slömntabletter vid 23-tiden. Kollade klockan sen, då var hon 00. Kollade igen, 00.40 och sen igen 01.40. Då blev jag förbannad och tog en tablett till (då jag kunde ta 1-2 tabl) men det händer inte ett skit!! Tror jag kan ha somnat mellan 03-04, men vet inte säkert, för snart ringde klockan igen, kvart i sex. Då är jag förmodligen så påverkad av pillerna, att hela min dag blir fördärvad.
Att jag bara kom till jobbet är egentligen ett under.
Men å andra sidan somnade jag på soffan kl 20 igår, och la mig och somnade 22 i sängen och sov till fram på morgonen, och somnade sen om igen till halv 9. Så jag har fått nog med sömn inatt.

Men andra ord, kommer denna natten att suga.
Åh, dagens i-landsproblem. Bellas hjärnspöken, drömmar och dåliga sömn ;P

Var och hälsade på farbror Kalle igår (egentligen Niclas ju) Han hade fått nya grejer i hö knä. Men det ska bli bra, så nästa år tar dom hans andra.
Det var trevligt. Kalle är den jag alltid tyckt bäst om på pappas sida. (och då är dom ändå 6 syskon, 2 pojkar och 4 flickor) Var ofta hos honom som barn, och när dom sen fått min kusin. Har så många minnen, allt från när han bodde i klippan och jag sov hos honom, och då var jag inte gammal. Vi åkte in till leksaksmagasinet och han köpte ett Sega. Haha. Alla turer på liseberg. Mjo.
Läskigt, han är lik pappa och ändå så olik.

Nej vet ni, nu fryser jag så mkt att jag måste lägga mig under täcket.
Dessutom kliar mina "mjölkakannor" ;)

Jay är vidare i idol :D:D:D:D:D:D

Kommentarer


Kommentera inlägget här: