skeksis

"Good girls are bad girls that don't get caught"

Technologic

Kategori: Allmänt

Buy it, use it, break it, fix it,
Trash it, change it, mail - upgrade it,
Charge it, pawn it, zoom it, press it,
Snap it, work it, quick - erase it,
Write it, cut it, paste it, save it,
Load it, check it, quick - rewrite it,
Plug it, play it, burn it, rip it,
Drag and drop it, zip - unzip it,
Lock it, fill it, call it, find it,
View it, code it, jam - unlock it,
Surf it, scroll it, pause it, click it,
Cross it, crack it, switch - update it,
Name it, rate it, tune it, print it,
Scan it, send it, fax - rename it,
Touch it, bring it, Pay it, watch it,
Turn it, leave it, start - format it.


Me sa like! :D
Eller något.
Faan nu har jag snart gjort av med lönen igen, jag beställde precis böcker, men det är ju faktiskt 2 julklappar där också ju, så helt fel är det inte, plus att jag handlade en del idag i stan också.
Ni vet det där jag sa med begränsningar?! Det finns inte. Det bara existerar inte. Om det bara inte vore så jävla svårt att handla till mina bröder. Mamma och Nettan hittar man alltid något till.

Men det är ändå rätt illa, att jag sitter men vantar och mössa på inomhus just nu. Och då har jag också en massa levande ljus tända. Vet inte om det är min soffa som snor all värmen eftersom den står nära elementet, men enligt min, humm, vad heter det nu igen, Gallileo, kan det stämma? Iallafall, en sån termostat som han gjort, om den stämmer, så har jag under 13 grader här inne, och det verkar ju konstigt, för den står högst upp i bokhyllan, och värmen stiger... Väl?
Var det inte därför man skulle krypa om ut det börja brinna? Neej, det var röken man skulle akta sig för då...? Nåväl. Vi kan ju konstatera att jag fryser iallafall?

Vet ni vad??! Min pappa hade glömt bort min födelsedag. Japp, det är helt sant. Och jag vet inte hur, för det sa han nog aldrig, hur han den 26:e (!!!!!) kom på att han var lite sent ute. Men han ringde och sa grattis då, men han ska föralltid få höra om den gången då han glömde bort sin dotters födelsedag i 6 dagar. FÖRALLTID PAPPA! (Du hade kommer bättre undan om du köpt mig en ny tv ;P )

Idag fick jag ett meddelande från discshop, att där är på väg ett paket till mig, och vet ni vad för ett?! TROLLTYG!!!! Yaaaay! Lycka! Mina "jag-jobbar-6-dagar-på-rad"-dagar tar slut imorgon, och förhoppningsvis (märk förhoppningsvis) kan jag fira min ledig dag på onsdag med lite Fjant och tomtar :D Om inte snö kaoset ställer till med en massa förseningar i trafiken. Vilket vi inte får hoppas, eftersom jag väntar Eclipse på fredag och Inception nästa vecka. (som om jag inte redan ligger efter med en massa filmer att titta på) Tänkte storstäda och eventuellt pynta på onsdag också, jag är en sån som inte orkar ha det upp ändå till, "när-fasen-det-nu-är-i-januari" så det åker ner när jag har semester i januari då, så då får jag sätta upp det nu, så jag hinner rasta dom små tomtarna.

There are marks in the pavement
You walk this route too many times
What if I changed the signs
Would you even take notice


Jag älskar den meningen, den har verkligen betydelse. Jag ska som sagt gifta mig med In Flames sångare, eller Robert Pattinson, eller Gerard Butler. Nee, jag ska ju inte gifta mig.. Bara om han är irländare eller skotte.

Nej jag har egentligen böcker och massor av filmer att ta igen, så jag ska nog börja med den där boxen med Kvarteret Skatan som jag fått låna av Ingrid för jättte längesen.
(lite pinsamt att erkänna det här också, eftersom jag var så lycklig när jag vann den, men jag har ju inte ens sett Tron än :S, jaa liksom en parantes bara)

Så, vad har vi lärt oss av detta?
Att Jag förmodligen kommer få alzheimers senare i livet och glömma bort mina födelsedagar, eller främst mina barns födelsedagar (eftersom det visst ligger i släkten), att jag har ingen som helst kontroll över mina pengar och julklapps handeln (jag borde han en godman som ser efter min pengar) och antagligen den viktigaste: låt det inte börja brinna i min lägenhet, för jag minns inte hur det utvecklas, förmodligen inte hur jag hittar ut heller :S

God kväll kids! ;P

Kommentarer


Kommentera inlägget här: