skeksis

"Good girls are bad girls that don't get caught"

My December

Kategori: Allmänt


And I give it all away
Just to have somewhere
To go to
Give it all away
To have someone
To come home to

This is my December
These are my snow-covered trees
This is me pretending
This is all I need

 

Huuuh, det är kallt mina vänner. Tidernas (eller bara vår eller Bellas) kallaste vinter. Det är fasen ta mig snart istid igen. Herre min get!
Jag borde verkligen gå och lägga mig, ska ju upp och jobba imorgon. Men har precis sett till så mina räkningar blir betalade efter en minst sagt stressad dag.
Kände att jag behövde skriva av mig innan jag går till sängs. Vilket uttryck egentligen. Går till sängs, haa!

Nej jag har nog inte haft den bästa dagen idag får jag säga, och ändå är jag ganska nöjd :D
Började med att jag vaknade med världens fläskläpp. Jag har aldrig haft herpes i hela mitt liv, och det är inte precis som om jag ligger och hånglar med någon nu förtiden, men ändå ser min läpp för jävlig ut. Och jaa, det gör lika ont som det ser illa ut.
Det finns ju då en fin förklaring till detta, iallafall i ett Bella fall som detta :P
Jag stod och stekte falukorv igår, och använder då gaffel (inget jag rekommenderar nu i efterhand) Och en bit korv fastnar på gaffeln, och jag ska ta den, förmodligen i denna "mat-till-munnen" incident lägger jag den alldeles för varma gaffeln mot läppen, men märker ingenting då. Får sen en blåsa som blir öm och röd. "Det går över till imorgon" tänker jag. JOHO! Nej då är läppen ännu större och ser nu ut som sju-svåra-år, som min mamma skulle uttryckt det fint. Ush!
Alltså, kan ni berätta, om ni känner någon annan som, stoppar en glödhet gaffel i munnen eller något helt idiotiskt som att välta en nästan full Coca Cola flaska, och direkt efter ändå ska dricka…. Splattttt! Så var det med det rena lakanet. Haha.
Åh, jag kan bli så road av mig själv ibland.

Iallafall, till dagen som varit. For iallafall iväg till jobb, med min fina läpp, i "Frys-ihjäl" vädret. Dagen på jobb går ganska bra får jag säga. Sen åkte fam. minus en Matte till Väla. Var ett tag på rusta också. Och när vi ska därifrån, startar inte bilfan!!! När det är 20 minus och bilen stått still hela natten, då kan den starta, men inte nu, när det ändå var uppvärmd! Men den gick igång, på något vis iallafall, så till Väla vi for. Där var inte så farligt mkt folk som man kan tro. Hittade det jag skulle och lite till. Gjorde en dagens god gärning också. Mannen före mig i kön till presentkort, gick utan sitt presentkort :S Och jag hann ju se det, och även läsa hur mkt det var på, så jag ropade tillbaka herrn, och han blev glad när han insåg att han annars kunde gett bort 500 kr till en främling.
Så, det var min goda gärning det! Och jag bad faktiskt, kanske inte gud, men något, att bilen ändå skulle starta eftersom jag var så snäll!
Vi kom därifrån :D Woho. Droppade in och lämnade julklappar hos Ted, meeeen när vi ska därifrån, så startar bilfan inte igen!!! Det är precis som om den går bakut när den är varm eller något. Jag och Johan fick putta igång den, och den har gått sen ikväll. Så ja, jag vet inte vad jag ska säga.
Iallafall fick vi stressa bort och handla till bror, och sen ner och lämna mamma och sen hem snabbt, snabbt. Ladda mobilen och sen ut igen. Jag skulle ju äntligen få se TRON Legacy :D Yaaay! Jag är inte besviken. Jag kanske till och med har hittat ett nytt substitut för Robert Pattinson :D Haa, det ni!
Om det blir sluddrig eller konstigt här nu, så ber jag om ursäkt. Sömntabletten som talar nu.

Nej, men jag kom hem också. Uppenbarligen. Så imorgon är det jobb, handla det där sista och sen fira lillejul med släkten :D Hem och städa lite efter det, och sen är det fan julafton på fredag.
Gud, tänka vad man stressar upp sig för detta egentligen. Speciellt min stackars mamma <3

Neej åhh gud vad kallt det är nu. Tror jag får dra av mig mina sura strumpor och gå och lägga mig, och så får vi se hur fläskläppen ser ut imorgon kids!

Tills dess:

God Jul och Gott Nytt år önskar BELLATE!

 




Gud jag har huttrar så datorn den står här och hoppar i mitt knä...
Nej, nu börjar det gå runt.
Pussen, kramen, klappen!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: