skeksis

"Good girls are bad girls that don't get caught"

Pacing Death's Trail

Kategori: Allmänt

Frustrerad!
Kollade just det avsnittet av uppdrag granskning, där det handlade om en 14 årig tjej som blivit våldtagen.
Jag har sååå starka åsikter när det gäller våldtäkter eller övergrepp. Och ännu värre blir det när man ser en dokumentär som denna, där vuxna människor inte gjort ett skit åt det!
50 åringar som sitter och säger "Jag hörde via en bekants bekanta att...". Men herre min get, du är 50 år, har man inte mer vett än att lyssna på rykten.
Jag vet inte heller vad som hänt, men jag lider med tjejerna som får lida igenom en hel by som vänder dom ryggen. Där är aldrig någon mer än dom som var där, som vet vad som hänt, men när det hänt 2 ggr, att det ska behöva hända 2 ggr, innnan någon gör något åt det!

Jag blir mörkrädd. Vuxna som gör hatgrupper på facebook mm. Ungdomar som hotar med att dom borde blir "våldtagna på riktigt". Gaaah!

Ush, som sagt, jag har så starka åsikter när det kommer till våldtäkter/övergrepp. Man är så jäkla försvarslös.
En präst, en rektor.  Jaa

Egentligen är jag inte ett dugg bättre än alla dom som skrivit om det. Men jag blev så arg när jag såg det. Var är hjälpen, dom vuxna, dom ska veta bättre?

Pfffs.
-----------------------------------------------------------

Bilen är ej fixad ännu. Cyklade till jobb imorse. Visste inte om jag skulle skratta eller gråta när jag kom fram, har nog aldrig haft så ont i mina armar. Det kände som om någon satt och gnaggde på dom, samtidigt som någon blåste iskall luft på dom. Så nu har jag ont. "Men du Bella, kanske dags att gå iväg då?!"
Jo jag ska... Någongång.
Vill inte bli sjukskriven igen, har inte tid, ork, råd eller energi till det. Känns ju redan som om man är det när man bara jobbar 52 %.
Jobbar dock 4 helger på rad nu, sådär lagom bra planering.
Jaja, är huvudet dumt, får kroppen lida säger dom!

Nej kids, försöka ta en värktablett och kanske se om man får sova lite.
Släktkalas imorgon, sen är det jobb hela helgen, och sen hem och få påskmiddag hos mamma :D
Me love mamma, loooong time!

Kiss kiss, bang bang!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: